افزایش ۶ درصدی آمار مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران

شهر: مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

 حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی در شهریور امسال، بیان کرد: از تعداد کل مراجعات شهریور، ۹۳ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده است.

او با بیان اینکه در مجموع ۴۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند، افزود: ۱۶ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، ۵درصد در آزمون کمک فنر، ۱۴درصد در آزمون تست ترمز و ۱۷درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته مقدم؛ مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران در شش ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تعداد مراجعات روزانه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران را  چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً تمامی مراکز فاقد صف انتظار هستند.

او در ادامه بیان کرد: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت صف، هم‌اکنون تعدادی از مراکز و واحدهای سیار معاینه فنی در دو شیف کاری  فعال هستند. همچنین باتوجه به فعالیت بعضی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعت کاری مراکز از شهروندان درخواست می‌شود پیش از مراجعه، نسبت به کنترل ساعت مراکز در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اقدام کنند.

مقدم درباره خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول که در مراجعه به مراکز به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی نمی‌شوند، گفت: خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در صورت قبولی در تمامی آزمون‌ها گواهی معاینه فنی دریافت می‌کنند و در صورت تشخیص نقص فنی، خودرو به مدت ۱۴ روز فرصت دارد تا نسبت به رفع ایراد و مراجعه مجدد به همان مرکز اقدام کند.

او با بیان اینکه پذیرش خودروها و انجام آزمون ها به منزله داشتن گواهی معاینه فنی نبوده و خودرو تا زمان قبولی در همه آزمون‌ها و دریافت گواهی معاینه فنی در صورت تردد اعمال قانون و جریمه خواهد شد، افزود: بدون تردید شهروندان باید این زمان را مدیریت کرده و دو هفته پیش از اتمام اعتبار معاینه فنی خود نسبت به مراجعه به مراکز و تمدید آن اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درپایان تأکید کرد: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در همه مراکز معاینه فنی الزامی است از مراجعان درخواست می شود ضمن رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی درباره استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قبل از آزمون خودرو جهت گردش جریان هوا در داخل خودرو همه شیشه‌های خودروی خود را باز بگذارند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 4700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =