برگزیدگان «تهران به روایت شفاف» معرفی شدند

شهر: مدیر پروژه سامانه شفافیت شهرداری تهران اسامی برگزیدگان جشنواره تهران به روایت شفاف در بخش «ارائه بهترین تحلیل» را اعلام کرد.

سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران و مدیر پروژه سامانه شفافیت شهرداری تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به برگزاری تهران به روایت شفاف در بخش «ارائه بهترین تحلیل»، توضیح داد: در مجموع ۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که برگزیدگان تنها در بخش «ارائه بهترین تحلیل» بودند. در این بخش، تیم‌های  شرکت کننده در مسابقه باید با مبنا قراردادن داده‌های منتشر شده روی شفاف و در صورت لزوم ترکیب آن با دیگر مجموعه‌های داده‌ای که دسترسی عمومی به آن‌ها وجود دارد، تحلیلی از موضوعی در حوزه مدیریت شهری ارائه می‌دادند.

او در ادامه بیان کرد: برگزاری این مسابقه ضمن جلب مشارکت شهروندان در حل مسائل شهری و کمک به تکمیل چرخه شفافیت، به فراهم شدن ظرفیت داده‌های شفاف و نقاط قوت و ضعف آن برای انجام تحلیل‌های داده محور کمک می‌کند.

تقوی نژاد با بیان اینکه در بخش «ارائه بهترین تحلیل»، تأکید بر ارزشمندی اطلاعات، تحلیل انجام گرفته، افزود: همچنین علمی بودن روش انجام این بخش مدنظر قرار گرفته شده است.

معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره گروه داوری این مسابقه بیان کرد: تیم داوری مسابقه تهران به روایت شفاف از سه نفر تشکیل شده است. حسین رحمانی، پسادکتری مهندسی داده از دانشگاه ماستریخت هلند و محمد وصال، دکترای اقتصاد از مدرسه اقتصادی لندن و همچنین احمدرضا احیایی، دانشجوی دکترای دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف.

مدیر پروژه سامانه شفافیت شهرداری تهران درباره برگزیدگان مسابقه تحلیل داده‌های سامانه شفافیت شهر تهران با عنوان «تهران به روایت شفاف»، گفت: اثر اول مربوط به بهمن اجدری با عنوان «مجموعه قراردادهای هزینه‌ای شهرداری تهران، بررسی، تحلیل و مصورسازی مجموعه داده قراردادهای کلان هزینه‌ای شهرداری تهران»، اثر دوم مربوط به مجید پورکاشانی با عنوان «تحلیل پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران» و همچنین اثر دوم مربوط به پوریا ترنج سیمین با عنوان «تحلیل نیروی انسانی شهرداری تهران، بررسی جمعیت کارکنان شهرداری و روابط خویشاوندی در استخدامی شهرداری تهران» است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 4731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =