۴۴ کیلومترمسیر دوچرخه سواری در شمال تهران احداث می شود

۴۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شمال تهران با هدف توسعه زیرساخت های حمل و نقل پاک و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه در شمال تهران آماده سازی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم رکاب زنی دوچرخه سواران در روز جهانی بدون خودرو که با همکاری پلیس راهور، معاونت های ترافیک، فنی و عمرانی، اجتماعی و اداره محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری این منطقه روز سه شنبه  اول مهر در خیابان خندان واقع در ناحیه ده این منطقه حدفاصل میدان قائم(عج)  تا دانشگاه آزاد سوهانک برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در سند راهبردی مسیر دوچرخه سواری شهر تهران برای منطقه یک ۴۴ کیلومتر مسیر  تعیین شده که از این مقدار ۶ هزار و ۱۹۰ متر طول آن در ۶ نقطه از منطقه آماده سازی و در مرحله رنگ آمیزی است.

او گفت: این مسیرها تا کنون در محورهای ضلع جنوب بلوار ارتش از خیابان ازگل تا نیروی زمینی، سوهانک خیابان شهید خندان، شهرک محلاتی بلوار شاهد، ولیعصر حدفاصل شهید فلاحی تا پارک وی، شریعتی حدفاصل شهید سلیمان زاده تا پل رومی، شهید باهنراز سه راه یاسر تا دو راهی دزاشیب  آماده سازی شده است و در سایر مسیرها نیز به اجرا می رسد.

موسوی فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقا سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا را از اهم اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: تمامی ۴۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دارای پیوستگی بین نواحی همجوار ومناطق ۳ و ۴ است.

در این  برنامه تمام پروتکل های بهداشتی رعایت و برنامه های آموزشی و ورزشی شامل دوچرخه سواری ، پیاده روی ، مسابقه نقاشی دیواری با حضور کودکان و طناب کشی انجام و در پایان با تقدیر از برگزیدگان توسط شهردار منطقه به رسم یادبود به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 4739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =