مزارشریف به دنبال تجارب و تجهیزات تهران در زمینه مدیریت پسماند است

شهر:معاون شهرداری شهر مزارشریف در حاشیه نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان بر تمایل مدیریت شهری مزارشریف به استفاده از تجارب و تجهیزات تهران در زمینه مدیریت پسماند تأکید کرد.

به گزارش  شهر، نعیمی معاون شهرداری شهر مزارشریف که پس از کابل، هرات و قندهار چهارمین شهر بزرگ کشور افغانستان به شمار می‌رود، ضمن حضور در غرفه شهرداری تهران که به دعوت شهرداری کابل در نخستین نمایشگاه تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان شرکت کرده است، گفت: باعث خوشحالی است که این نمایشگاه در راستای تقویت روابط دو کشور دوست و برادر، افغانستان و ایران برگزار شده است.این نمایشگاه علاوه بر تقویت روابط، به پیشرفت هرچه‌بیشتر نیز می‌انجامد و نتایج بسیار مثبتی خواهد داشت.
او با تأکید بر این‌که دو کشور می‌توانند از تجارب یک‌دیگر در حوزه‌های مختلف استفاده کنند، اظهار داشت: مخصوصا افغانستان بدون تردید می‌تواند از تجارب ویژه تهران در زمینه‌های مختلف خدمات شهری بهره‌مند شود.
او در ادامه گفت: شخصا از تمام غرفه‌ها بازدید کرده‌ام و این رخداد به گسترش ارتباطات حرفه‌ای کمک شایانی خواهد کرد.

او افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص این نمایشگاه نیز زنده بودن آن است، به‌طوری‌که با وجود تخصصی بودن از بازدیدکنندگان بسیاری میزبانی می‌کند.
معاون شهرداری مزارشریف که شهری با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است، بر اهمیت موضوع مدیریت پسماند در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: درمورد این حوزه مهم با مشاور سازمان مدیریت پسماند پایتخت ایران تبادل نظرهای بسیاری داشتم و از سوی دیگر اطلاع دارم که تهران در زمینه فرآوری و پروسس زباله و پسماند از تجربه، تکنیک و تجهیزات فوق‌العاده و پیشرفته‌ای برخوردار است.
نعیمی بیان کرد: متأسفانه مزارشریف فقط در زمینه جمع‌آوری و انتقال زباله به محل دپو فعالیت دارد و ما تمایل بسیار داریم تا برای دریافت تجربه، دانش فنی و تجهیزات فرآیند و مدیریت پیشرفته پسماند از شهر تهران کمک بگیریم.

۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 4745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =