کاهش ساخت و ساز در تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، آمار صدور پروانه ساخت و ساز و تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در کل شهر تهران را طی ۶‌ماه نخست سال جاری اعلام کرد.

به گزارش شهر، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار ساخت و ساز در شش ماه اول سال‌جاری در پایتخت و میزان پروانه‌های صادرشده در این زمینه گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال ۲۴ هزار و ۸۳ واحد مسکونی در کل شهر تهران ساخته شده که ۱۹ هزار و ۷۲۸ مورد از این واحدهای مسکونی خارج از بافت فرسوده و ۴ هزار و ۳۵۵ مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است. 

او افزود: به طورکلی آمار ساخت و ساز در پایتخت در شش ماهه امسال در کل شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. همچنین ساخت واحد مسکونی در همین مدت در بافت فرسوده ۲۳ درصد و خارج از بافت فرسوده ۱۸ درصد کمتر شده است. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره آمار پروانه‌های صادر شده گفت: ‌از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال ۳ هزار  ۱۵۰ پروانه ساختمانی در کل شهر تهران صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال پیش ۴ هزار و ۳۵۳ مورد بود و امسال ۲۸ درصد کاهش یافته‌است.

نژادبهرام در ادامه گفت: دو هزار و ۵۳۴ مورد از پروانه‌های صادر شده مربوط به خارج از بافت فرسوده و ۶۱۶ مورد مربوط به بافت فرسوده بوده است و به طورکلی پروانه‌های صادرشده در بافت فرسوده در شش ماهه امسال نسبت به ۶ ماهه مشابه سال گذشته ۳۲ درصد و خارج از بافت فرسوده ۲۷ درصد کاهش یافته است. 

او در باره پلاک‌های نوسازی شده در پایتخت گفت:‌از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور امسال در کل شهر تهران ۴ هزار و ۵۷۱ پلاک نوسازی شده که ۳ هزار و ۳۷۸ مورد آن خارج از بافت فرسوده و یک‌هزار و ۱۹۳ مورد آن مربوط به بافت فرسوده بوده است. 

نژادبهرام گفت: آمارهای پلاک‌های نوسازی شده در کل شهر تهران در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۶ درصد کاهش یافته و در محدوده خارج از بافت فرسوده نیز ۲۶ درصد و در داخل بافت فرسوده نیز ۲۵ درصد کمتر شده است. 

او در پایان گفتگویش با فارس گفت: البته در میان مناطق مختلف تهران تقریباً منطقه ۱۲ مستثنی بوده و در میان مناطق مختلف که دارای بافت فرسوده‌اند، صدور پروانه ساخت و ساز در منطقه ۱۲، ۱۵ درصد و پلاک‌های نوسازی شده ۲۳ درصد افزایش یافته است که این وضعیت در سایر مناطق روندی کاهشی به همراه داشته است. 

۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 4754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =