تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تعطیل نیست

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس هر سال ۲ بار با هدف انجام فرآیند گندزدایی تعطیل می‌شود، عدم فعالیت این تصفیه خانه را مطابق یک برنامه از پیش تعیین شده دانست.

علی پیوسته، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی تصفیه خانه شهدای خلیج فارس و ایجاد مشکلات زیست محیطی در این منطقه افزود: فعالیت این تصفیه خانه دو بار در سال برای انجام شوک کلر یا گندزدایی، هر بار به مدت دو تا سه هفته متوقف می‌شود.

  او با بیان آنکه مرحله اول توقف فعالیت تصفیه‌خانه در ابتدای سال و زمانی که فرآیند آبگیری دریاچه به میزان یک و نیم میلیون متر مکعب می رسد، انجام می شود یادآور شد: زمان انجام مرحله دوم گندزدایی در ابتدای فصل پاییز و اواخر تابستان است که الان در همین مرحله قرار داریم. 

پیوسته افزود: تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر سیستم‌های بازچرخانی آب دریاچه هیچ مشکلی ندارند و تذکر مطرح شده در شورا ناشی از کامل نبودن اطلاعات فنی در خصوص فرآیند گندزدایی تصفیه خانه بوده است.

  او کارکرد اصلی تصفیه خانه را تنظیم پارامتر فسفر دانست و با اشاره به اینکه براساس استانداردها میزان بالای فسفر آب ۱۳ صدم میلی گرم بر لیتر است، تاکید کرد: پایش‌های انجام شده در این زمینه مطابق مستندات موجود نشان می‌دهد این شاخص هم اکنون در حدود دو صدم درصد است که خیلی کمتر از میزان مورد اشاره است. 

به گزارش شهر به نقل از خبرگزاری فارس، به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، هرچه فسفر آب از میزان ۱۳ صدم درصد فراتر برود، شاهد پدیده جلبک زایی و بوی بد و نامطبوع خواهیم بود که این امر در بحث اکسیژن آب هیچ نقشی ندارد. افزایش اکسیژن در آب دریاچه از طریق فعالیت تصفیه خانه نیست و معمولا  به وسیله فواره‌هایی که در دریاچه تعبیه شده یا حرکت‌هایی که ایجاد موج می‌کند مثل تردد قایق‌های موتوری انجام می‌گیرد.

۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 4769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =