سالاری: ساخت پلاسکوی بی پارکینگ غیرقانونی است

شهر: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هر گونه ساخت و ساز در پلاسکو بدون پارکینگ را غیرقانونی می داند و می گوید که تا دو هفته آینده باید تکلیف این مسأله روشن شود.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفتگو با شهر می گوید: بر اساس ضوابط طرح تفضیلی شهر تهران همه ساختمان هایی که در شهر تهران ساخته می شوند باید برای پارکینگ اقدام کنند.این اظهارات درباره اختلافی است که این روزها دامن ساختمان پلاسکو را گرفته است.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران هفته گذشته در آخرین مصوبات این شورا از اختصاص ساختمان پروانه به عنوان بخشی از پارکینگ مورد نیاز پلاسکو خبر داد.اما شورای شهر تهران تصمیم گیری در این باره را در اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری نمی داند گواینکه انتخاب ساختمان پروانه نیز از نظر شورا انتخابی نامناسب است.

سالاری در این باره گفت: حتی شورای عالی شهرسازی معماری کشور هم در مصوبه قبلی تصریح کرده بود که در فرآیند صدور پروانه، صدور پروانه مشروط به تأمین پارکینگ باشد و بدون پارکینگ پروانه ساخت صادر نشود.

او ادامه داد: متاسفانه بنیاد مستضعفان بدون دریافت پروانه کارساخت را انجام می دهد و شهرداری هم چندین بار جلوی کار را گرفت اما به دلیل آنکه تعداد زیادی کسبه بلاتکلیف هستند و جلساتی در استانداری و اماکن دیگر برگزار شده است از این موضوع عبور کرد. مجددا در هفته های اخیر این موضوع در جلسه شورای عالی شهرسازی مطرح شد و متأسفانه آنجا موضوع تأمین نشدن پارکینگ به تصویب رسید.

این عضو شورای شهر گفت: بدتر این بوده است که در فاصله نزدیک به آن ساختمان، ساختمان دیگری متعلق به شهرداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد که طبقات تجاری آن متعلق به کمیته امداد و طبقات پارکینگ متعلق به شهرداری است.

او با اشاره به ساختمان پروانه گفت: در ساختمان پروانه حدود ۳۵۰ مغازه و مکان تجاری است که همان تعداد پارکینگ در طبقات فوقانی دارد. شورای عالی شهرسازی در مصوبه اخیر خود تصویب کرده که شهرداری باید این پارکینگ را برای پلاسکو در نظر بگیرد درصورتی که آن ساختمان تجاری است و پلاسکو ۶۰۰ واحد تجاری دارد که اولا این کار غیرقانونی است و دوم اینکه کار شورای عالی شهرسازی نیست که به جای شهرداری تصمیم بگیرد.

او ادامه داد: اگر قرار باشد ساختمانی از شهرداری به جایی واگذار شود باید در فرآیندهای قانونی بررسی شود. باید با ضوابط اصول شهرسازی تطبیق داشته باشد که این تطبیق وجود ندارد چراکه خود ان ساختمان اکنون نیاز به پارکینگ دارد و دوم اینکه واگذاری محسوب می شود و این موضوع در اختیار شورای شهر است. شورای عالی شهرسازی این اختیار را ندارد که از طرف شورای شهر تصمیم گیری کند.

سالاری به تصمیمی که رئیس شورای شهر در این باره گرفته اشاره کرد و گفت: قرار شد که نامه ای را در این باره به شورای عالی شهرسازی و مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری هم نوشته شود.

با این حال این عضو شورای شهر بر این باور است که تأمین پارکینگ برای پلاسکو ضروری است و قرار است تا دو هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =