اجرای شنبه های بدون پسماند در منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای طرح کاپ خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در ناحیه شش منطقه ۴ در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران، حمیدرضا فرخی  با اشاره به آغاز زمان اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در این منطقه گفت: قبل از فراگیری بیماری کووید ۱۹، طرح کاپ به صورت پایلوت در منطقه اجرا می شد و در این طرح مخازن جداگانه ای در ساختمان ها تعبیه شده  و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، پلاستیک  را در مخازن قرار داده و این زباله ها هفته ای یک یا دوبار  توسط نیروهای پسماند جمع آوری می شد.
او ادامه داد: با  آغاز طرح پایلوت کاپ  و اجرای محدود این طرح در شهرک شمس ولایت ناحیه ۶ این منطقه تا کنون  مقدار قابل توجهی زباله جمع آوری شده که مخازن جمع آوری پسماند خشک به تمامی بلوک های مسکونی این شهرک تحویل و جمع آوری پسماندهای تر و خشک به صورت جداگانه انجام می گیرد.
فرخی در ارتباط با این طرح گفت: جهت اجرای طرح کاپ در شنبه های بدون پسماند بعد از اطلاع رسانی از طریق بنر و شبکه های مجازی و دادن اطلاعات به شهروندان آموزش خانه به خانه و چهره به چهره برای منازل و اصناف انجام گرفته و همشهریان مطلع می شوند که به چه صورت زباله های خود را هر شنبه به خودروهای ویژه تحویل دهند.
او ادامه داد: در این طرح پسماندهای خشک شهروندان روزهای شنبه هرهفته از ساعت ۹ الی ۱۲ به خودروهای جمع آوری پسماند خشک  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تحویل داده می شود.
او افزود:  امیدواریم با اجرای طرح کاپ به تدریج شاهد حذف مخازن فعلی زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی خواهیم بود.


 

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 4791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =