حل ۳۰ درصد از معضل مالی شهرداری‌ها با تصویب دو لایحه

شهر: تصویب دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها گرچه تا ۳۰ درصد از معضل مالی شهرداری‌ها را حل می‌کند اما برخی معتقدند این درآمدها در حدی نیست که شکاف میان مصارف و منابع شهرداری‌ها به خصوص کلانشهرها را برطرف کند.

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سقف درآمد پایدار شهرداری‌ها از این محل افزایش پیدا می‌کند، اظهار امیدواری کرد که این افزایش درآمد بویژه برای کلانشهری مانند تهران، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش درآمدهای ناپایدار شهری به دنبال داشته باشد. 
به گفته رسولی؛ با نهایی شدن این دو لایحه و تایید شورای نگهبان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از معضل مالی شهرداری‌ها حل شد.  
خزانه‌دار شورای شهر تهران، اضافه کرد: البته افزایش درآمد شهرداری‌ها از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، در حدی نیست که بتواند شکاف جدی که میان مصارف و منابع شهرداری‌ها بویژه کلانشهرها وجود دارد را برطرف کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، درباره لایحه درآمدهای پایدار شهری هم گفت:  این لایحه جزء پیشنهادهای شورای عالی استان‌ها بوده و کمیسیون‌های شوراها، اقتصادی و عمران مجلس به همراه دولت کمک زیادی برای تصویب شدن این لایحه پس از سه دهه انجام دادند. 
لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۹، پس از ۳۷ سال رفت و برگشت میان دولت مجلس، از سوی نمایندگان قوه مقننه تصویب شد. پیش از این هم لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس تصویب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده بود.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =