آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه ساخت شارباغ

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از اجرای مرحله نخست واگذاری اراضی روی تونل راه آهن تهران- تبریز به پیمانکار پروژه احداث محور شارباغ (محور نیلوفری) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی که متعاقب برگزاری نشست مشترک با علی کاظمی منش مدیرکل راه آهن تهران، حسین محمدزاده عضو هیات مدیره این شرکت و کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران سخن می گفت، از امضای صورتجلسه مرحله نخست واگذاری زمین خبر داد و گفت: پیرو تفاهمنامه ای که در تیرماه سال جاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران منعقد شد، بخشی از اراضی روی تونل راه آهن تهران- تبریز واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ در قالب مرحله نخست واگذاری، تحویل پیمانکار پروژه شد.
او مساحت کلی این اراضی را ۹۴۱۸۰ مترمربع ذکر و اضافه کرد: اراضی یاد شده در دو قطعه شامل بخش حدفاصل میدان شهدای حرم و امامزاده حسن(ع) در منطقه ۱۷ به مساحت ۵۲۰۲۰ مترمربع و بخش حدفاصل پارک ۱۵ خرداد و خیابان آیت الله طالقانی در منطقه ۱۸ به  مساحت ۴۲۱۶۰ متر جهت بهره برداری دائمی و اجرای طرح بازآفرینی به شهرداری تهران واگذار و به این ترتیب عملیات اجرایی پروژه احداث محور شارباغ توسط پیمانکار از سرگرفته شد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بهره برداری از پروژه ساخت محور شارباغ علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی بر مناطق کمتر برخوردار شهر تهران، زمینه ساز جذب سفر و رونق گردشگری شهری خواهد بود.
در همین رابطه حسن صفات مدیرعامل شرکت یادمان سازه(مجری پروژه) به همراه مدیران ارشد شرکت در کارگاه پروژه ساخت محور شارباغ حضور یافت تا آخرین وضعیت اجرایی پروژه را مورد بررسی قرارداد. طی این بازدید ضمن گفتگو با عوامل پیمانکار پروژه در منطقه ۱۸ در خصوص روند پیشرفت و همچنین مشکلات پروژه بحث و تبادل نظر شد.
ساخت محور شارباغ پروژه ای است که پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیرزمین، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر تعریف شده است.

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 4839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =