باغ زیتون قابلیت کارآفرینی و گردشگری دارد

شهردار منطقه ۱۶ در بازدید از باغ زیتون بوستان میثاق، احیای این باغ را نمونه موفق کار جمعی و همکاری گروهی دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پورنصر شهردار منطقه گفت: موقعیت مکانی باغ زیتون و نزدیکی آن به بازار بلورفروشان این قابلیت را به وجود آورده که این فضا به عنوان مرکز کارآفرینی و گردشگری استفاده شود.

او افزود: احیای ۶۰۰ اصله درخت زیتون طی چند سال کار ساده ای نبود و اکنون ثمره این تلاش ها با برگزاری جشن و آیین برداشت زیتون قابل مشاهده است، شهروندان بویژه بانوان در پروژه احیای باغ زیتون نقش آفرینی کرده اند و اکنون به این باور رسیده اند که محله متعلق به خودشان است و اگر آبادانی و عمران تاحقق پیدا کند سود و منفعتش به آنها می رسد.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به برگزاری جشن برداشت محصول در روستاها و شهرهای مختلف گفت: معمولا در این برنامه ها خانواده ها، بستگان نزدیک و اقوام با یکدیگر همکاری می کنند و هنگام مراسم سروده ها و اشعاری را زمزمه می کنند، به هر حال فضا و حال و هوای روستا متفاوت از شهر است و زمانی که موقعیتی مثل باغ زیتون در یکی از محله های جنوب شهر ایجاد می شود، شهروندان در مراسم برداشت محصول شرکت می کنند و همان حس و حال و شور و نشاط به اهالی منتقل می شود که بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: کارآفرینی از منظر توسعه اقتصادی و توسعه پایدار بسیار اهمیت دارد و احیای این باغ نه تنها موجب اشتغال می شود بلکه رفاه اجتماعی را همراه دارد.

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 4851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =