اجرای طرح آزمایشی جریمه افراد بدون ماسک در تهران ممکن نیست

شهر: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اجرای طرح آزمایشی جریمه افراد بدون ماسک در تهران را ناممکن دانست و گفت که زیر ساخت های چنین اقدامی در کشور وجود ندارد و در این مورد تنها باید فرهنگ سازی شود.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای طرح آزمایشی جریمه افراد بدون ماسک در تهران که از سوی ستاد ملی کرونا مطرح شده است، گفت: در کشور ما معمولا طرح های این چنینی جوابگو نیست. باید کار فرهنگی انجام شود و خود مردم با کسانی که بدون ماسک هستند ارتباط برقرار نکنند.

او ادامه داد: سیستم ایران مانند کشورهای اروپایی نیست که بتوانند افراد را جریمه کنند. در مورد تنظیم رفت و آمد پیاده ها مشکلاتی داریم که نمی توانیم جریمه را اعمال کنیم، این سیستم در ایران وجود ندارد و زیر ساخت های لازم برای اینکه جریمه در نظر بگیریم وجود ندارد.

خلیل آبادی گفت: مردم باید خودشان در این مورد اقدام کنند و از ورود افراد بدون ماسک به محل کار، خانه و مغازه خود جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بیان کرد: آن طور که به نظر می رسد باید دولت در حوزه مسئولیت هایی که به عهده دارد شرایط حضور کارکنان را کاهش دهد و از طریق دولت الکترونیک نیازهای مردم را برطرف کند. به این شکل هر اندازه مردم رفت و آمد بیشتری داشته باشند و فعال تر باشند با توجه به سرعت انتشار ویروس هر روز با آمار بیشتری  از مبتلایان روبرو می شویم.

خلیل آبادی توصیه کرد: مردم ترددهای غیر ضروری در مراکز شلوغ مانند بازار، مترو و اتوبوس انجام ندهند و در صورتی که ناچار به تردد هستند لوازم پیشگیری مانند ماسک و الکل را در اختیار داشته باشند. شهرداری که وظیفه بهداشت و پیشگیری از بیماری را دارد باید خدماتی که ارائه می دهد به دور از آلاینده ها باشد. در حوزه هایی مانند شهرسازی که مراجعات زیاد است خدمات به صورت الکترونیک انجام شود و برای کاهش رفت و آمد مردم اقدام شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 4878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =