نهایی شدن قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان مهر

شهر: پس از آنکه به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران برای خرید یک هزار دستگاه اتوبوس ماموریت داده شد، ۱۲ شرکت از طریق فرخوان عمومی اعلام آمادگی کردند و حالا قرار است در ماه جاری قرارداد این تعداد اتوبوس منعقد شود.

شکر الله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار شهر، از انعقاد قرارداد خرید یک هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: سال گذشته با معاون حمل و نقل ترافیک وقت، تفاهم نامه ای امضا و به سازمان ماموریت داده شد که یک هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد و با دارایی های خود خریداری کند، در همین راستا دارایی‌های سازمان سرمایه‌گذاری شناسایی و احصا شدند و در ماه جاری (مهر ۱۳۹۹) قرارداد خرید یک هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد را منعقد خواهیم کرد.

او گفت: در سال جاری بنا داریم سرمایه گذاری مشارکتی را به رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان برسانیم، چنین اقدامی در تاریخ بلدیه بی سابقه هست و این یعنی همان جهش تولید.

بنار با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته عملکرد سازمان سرمایه گذاری در جذب بودجه غیر نقد و فروش پروژه های مشارکتی بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، توضیح داد: این در حالی است که در دوره جدید مدیریت شهری فقط در سال ۱۳۹۸ بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از فروش پروژه های مشارکتی توانستیم برای شهرداری درآمد کسب کنیم. امسال هم به سازمان سرمایه‌گذاری ماموریت داده شد که بیش از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این پروژه ها را در راستای تامین منابع درآمدی شهرداری تهران به فروش برساند.

پیشتر بنار، از انتشار فراخوان خرید یک هزار دستگاه اتوبوس با همکاری دولت در دی ماه سال ۱۳۹۸ خبر داده و گفته بود: «این خرید قرار است از دو طریق تهاتر با نفت و املاک انجام شود. اگر قیمت هر اتوبوس به طور تقریبی سه و نیم میلیارد تومان باشد، در مجموع به ارزش سه هزار و ۵۰۰ تومان ملک فروخته می‌شود و ۲۵ درصد را مابقی مبلغ قیمت اتوبوس هم از سوی دولت پرداخت می‌شود. تاکنون ۱۲ شرکت برای تأمین این اتوبوس‌ها از طریق فراخوان عمومی اعلام آمادگی کردند.»

خبرنگار: فریبا رحمانی

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 4934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =