ثبت نام دستفروشان ٣ منطقه در سامان بازار

مفاخریان گفت: دستفروشان تهرانی با ثبت نام در سامانه «سامان بازار» می‌توانند با شرایط بهتر فعالیت و کسب درآمد کنند.

به گزارش شهر، علی مفاخریان، مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به چگونگی فعالیت سامانه «سامان بازار» گفت: در حال حاضر سامانه «سامان بازار» آماده ثبت نام دستفروشان متقاضی برای ساماندهی است. در ابتدا در این سامانه از متقاضیان مناطق ۶، ۱۱ و ۱۷ ثبت نام به عمل می‌آمد، اما اکنون ثبت نام متقاضیان تمام مناطق پایتخت نیز امکان پذیر شده است.

او با بیان اینکه در فاز دوم سامانه «سامان بازار» جانمایی افراد ثبت نام شده و رزرو آن صورت می‌گیرد، افزود: این فاز در هفته جاری شروع می‌شود و ثبت نام شدگان با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، می‌توانند جای مشخص شده خود را در آن بررسی کنند و مستقر شوند.

مفاخریان با بیان اینکه این سامانه فعالیت دائمی خواهد داشت، گفت: در این سامانه اولویت با کسانی است که در گذشته اطلاعاتشان ثبت شده و علاوه بر این شرایطی در نظر گرفته شده تا موجب افزایش دستفروشان و مهاجرت به تهران نشود، در این راستا افراد متقاضی باید در ابتدا به ثبت احوال و تأمین اجتماعی مراجعه کنند تا اطلاعات آن‌ها صحت سنجی شود.

او در ادامه افزود: بازارهای مختلفی در سطح مناطق مشخص شده و بر اساس نزدیکی، ظرفیت و نحوه فعالیت آن‌ها، سامانه مکان فعالیت را معرفی می‌کند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه همه دستفروشان واقعی نیستند، گفت: برخی از دستفروشان مغازه دارانی هستند که برای فروش بیشتر اقدام به این کار می‌کنند، لذا این افراد نمی‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از دستفروشی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

او افزود: عده‌ای از افراد هستند در ازای دریافت پول به دستفروشان اجازه فعالیت در بخشی از خیابان را می‌دهند و مانع ثبت نام آن‌ها در این سامانه می‌شوند که پس از اعتمادسازی این نرم افزار آن‌ها نیز از بین خواهند رفت.

مفاخریان گفت: ثبت نام در سامانه «سامان بازار» شامل عرضه کنندگان مواد غذایی نمی‌شود و در این خصوص برنامه دیگری داریم که در حوزه کافه ون‌ها فعالیت خواهند کرد که مشروط به مجوزهای بهداشت، نیروی انتظامی و شهرداری تهران خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با توجه به مصوبه شورای شهر درباره برخورد ماموران سد معبر که موجب شده برخورد قهری کمتر شود، گفت: درست است که این مصوبه تعیین شده، اما دلیل نمی‌شود افراد بتوانند در هر خیابان و هر شرایطی به دستفروشی بپردازند، اقدامی که رخ می‌دهد برخورد از جنس ساماندهی است که مشخص می‌کند بر اساس زمان، مکان و نحوه فعالیت مشخص به کسب درآمد بپردازند که شرایط بهتری را برای آن‌ها به وجود خواهد آورد.

۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 4958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =