آماده سازی قنوات شمال شرق تهران برای بارش های پاییزی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از لایروبی و رسوب شکنی قنات ها خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی ۹ رشته قنات و حوضچه شمال شرق تهران رسوب گیری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، حمیدرضا فرخی با اعلام این خبر گفت: در آستانه بارش های پاییزی و  همزمان با اجرای طرح نگهداشت شهر، حدود  یک هزار و ۲۶۶ متر طول از قنوات لایروبی، ۳۴۸ مترمکعب رسوب شکنی، ۱۸۶ مترمکعب نوکنی و بغل تراشی داخل کوره انجام شد.
فرخی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات حدود ۲۷ مترمکعب کول گذاری در داخل قنات ها، ۵۶ مترمکعب ریزش برداری و ۳۷ متر مکعب حفر میله قنات به پایان رسید.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ به دیگر اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: در ادامه این اقدامات در جهت رفع آب ماندگی در معابری که دارای شیب نا مناسب می باشند و یا در آنها امکان هدایت آبهای سطحی نیست، رصد روزانه چاه های جذبی در اولویت قرار دارد.
او خاطرنشان کرد: در این عملیات روزانه حدود ۳۹ هزار متر طول از انهار روبسته و ۵۰ هزار متر طول از کانال ها و مسیل ها در محلات بیست گانه منطقه به طور مستمر و برنامه ریزی شده لایروبی و پاکسازی می شود.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 4993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =