آشتی خیابان‌های مرکزی شهر با هنر

به مناسبت آغاز هفته تهران، شهرداری منطقه۶ تهران با اکران محیطی آثار هنری، فرهنگی، تاریخی که در محدوده جغرافیایی این منطقه واقع شده اند به استقبال هفته تهران رفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، تورج فرهادی با اعلام این خبر گفت: این منطقه تهران قلب فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود و دارای نگارخانه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های بسیاری است اما متاسفانه بعلت شیوع ویروس کرونا امکان بازدید از بسیاری از این اماکن برای شهروندان فراهم نیست به همین علت تلاش کردیم در هفته تهران با اکران بخشی از گنجینه فرهنگی و هنری این منطقه ، هنر را به خیابان‌ها بیاوریم.

فرهادی در خصوص نحوه انتخاب این آثار گفت: چون این اکران‌ها به مناسبت هفته تهران صورت گرفت سعی کردیم تا آثار به نحوی انتخاب شوند تا پتانسیل فرهنگی این محدوده شهر به نمایش درآید به طور مثال در محدوده خیابان استاد نجات اللهی که بعنوان گذر صنایع دستی شناخته می‌شود از فرش‌های تهران بافت متعلق به گنجینه موزه فرش اکران شد.این انتخاب دو جنبه دارد؛ هم محل بافت فرش، شهر تهران است و هم مکانی که نگهداری می‌شود موزه فرش در خیابان کارگر است. یا مثلا ما از گنجینه موزه هنرهای معاصر هم سه‌ اثر ویژه اکران کردیم؛ یکی نقاشی استاد صادقی که حال و هوای مذهبی دارد و باتوجه به ایام انتخاب شده، برگی از شاهنامه شاه‌طهماسب و اثری از پیکاسو که هرکدام ازین آثار هم باتوجه به بافت منطقه جانمایی شد.

او افزود: در بخشی دیگری از این اکران ها به سراغ هنرشهری خاص منطقه۶ رفتیم و برای این قسمت مجسمه کریم ساعی بانی پارک ساعی را انتخاب کردیم که هم نماینده‌ای از آثار حجمی منطقه باشد و هم معرف پارک ساعی.

شهردار منطقه۶ ادامه داد: قلب فرهنگی پایتخت ظرفیت معماری خاص و ویژه‌ای هم دارد در این راستا تصویر ساختمان دبیرستان ماندگار البرز بعنوان نماد معماری میراثی این منطقه برای اکران محیطی انتخاب شده است.

فرهادی در آخر با مهم برشمردن هنرشهری و تاثیر غیرقابل انکار آن بیان کرد:ما در منطقه۶ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا هنر را فرای دیوارهای بسته‌ گالری‌ها ‌و موزه‌ها به خیابان‌های شهر بیاوریم تا گامی در راستای آشتی شهروندان و هنر برداریم و در این روزها حال خوشی اندازه یک قاب هنری به شهروندان هدیه دهیم.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 5009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =