ترویج  تجملگرایی و نوکیسه گی در شمیران، جفا در حق شمیرانی هاست

شهر: شهردار منطقه یک با انتقاد از ترویج رویکرد تظاهر به تجمل در پهنه شمالی شهر تهران گفت: سالهای اخیر نگاهی در شهر به وجود آمده است که منطقه یک به مکانی برای سکونت نوکیسه گان تبدیل شده؛ ترویج این نگاه در حق شمیران جفاست.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک عصر شنبه-۱۲ مهر ۱۳۹۹- در آخرین نشست از ویژه برنامه های نخستین روز «هفته تهران» با عنوان نکوداشت شمیران با انتقاد از فرهیختگانی که بعضا متعصب به مکانی خاص نیز هستند و فریاد جدایی بخش های از تهران را سر می دهند، گفت: این رویه ها برای تهران خطرناک و اشتباه است، باید نقش پایتخت در کشور را به رسمیت بشناسیم؛ تهران نقش بی بدیلی در معادلات سیاسی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دارد.

موسوی در این برنامه که در سرای محله جماران برگزار شد، نبود تعلق خاطر درصدی از شهروندان تهرانی را معضلی برای این شهر با سه هزار سال قدمت دانست و افزود: در بیشتر موارد این مساله ناشی از پدید ه مهاجرت است به طوری که افراد، تهران را دومین شهر خود می دانند و همچنان شهر زادگاهشان را اولویت می دهند و این تهدیدی برای تهران است.

او همچنین با انتقاد از نگاه متاخر که شمیران را مکانی برای گردهمایی نوکیسه گان معرفی می کند، گفت: در سال های اخیر بعد تظاهر به تجمل در این منطقه رواج یافته و از منظر اجتماعی شکافی بین شهروندان ایجاد شده است؛ این نگاه در حق شمیران جفاست. شمیران افراد متشرع، فرهیخته، دانشمندان برجسته و سیاستمداران تاثیر گذار را در خود جای داده است.

او به اشاره به بحران کرونا و مشارکت های مردمی ساکنان شمیران گفت: روزانه بیش از سی هزار بطری آبمیوه برای بیمارستان ها و تولید ماسک و لباس های بیمارستانی از جمله فعالیت های شهروندان شمیرانی بوده است.

در این مراسم که با حضور فرماندار شمیران برگزار شد از مفاخر شمیران قدردانی و تجلیل شد.

آیت الله هاشمی اولیا، ایت الله سید مهدی امام جمارانی، ایت الله دین پرور، فخر الدین قوامی، سید رضا اعرابی، مرحوم استاد اسماعیل نیاورانی، حسن صالحی مقدم، سید عبدالله انوار، حاج غلام حسین موحد دانش، سردار حاج محسن سوهانی، حاج نصرالله چیذری، عباس فرحمند، حاج نقی جودار، محمد اسفندیاری، حاج ابوالقاسم پرداختی، سید علی قادری، سید مهدی اعرابی، سید حسن میر کریمی، محمد علی وارسته پور، سید اکبر قادری، سید حسن محمدی فر، جواد کدیری، علی اکبر محمودیان، عباس صالحی، وحیدی، بهمن جوراب چی، سید رضا عبادی، اصغر حیدری منفرد، اسماعیل فلاح و حسن نادر علی از بزرگان و پیشکسوتان شمیران اند که از آنها تجلیل شد.

در این روز همچنین آیین بزرگداشت پیرغلامان و مداحان حسینی (ع) برگزار و از اقدامات هیات‌های مذهبی شمیران قدردانی شد. همچنین آیین رونمایی از نماد «شمیران نگین تهران» به بهانه روز نکوداشت شمیران برگزار شد.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 5019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =