مراسم تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۵، ۱۷ و  ۲۱ برگزار شد

شهر: مراسم تکریم و معارفه شهرداران مناطق تهران با حضور مشاور عالی ومدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و  مدیرکل حوزه  دفتر شهردار در جلسه تودیع و معارفه شهردار منطقه ۱۷ که امروز دوشنبه ۱۴ مهر برگزار شد، تاکید کرد: واقعیت این است که اگر هر مدیری در دوران مدیریت خود به موفقیتی دست پیدا می کند قبل از این باید از کسانی که با او کار کردند تشکر کرد. اگر آقای کلهری به عنوان مدیری موفق بوده است معنایش این است که همکارانش به خوبی کار کردند و موفقیت آنها بوده که منجر به موفقیت آقای کلهری شده است.

 مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران با بیان اینکه محمود کلهری در دوران مسئولیت خود در منطقه ۱۷ کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته؛ تاکید کرد:  منطقه ۱۷ جزو مناطق اولویت دار هست که شهردار تهران برنامه های مختلفی برای آن دارند. برنامه هایی در دست اجراست و بخشی هم به سرانجام رسیده است که آقای لطفی باید این راه را ادامه دهد.

سید مصطفی سلیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران  هم در جریان مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۱۷ تهران با تقدیر از محمود کلهری شهردار سابق این منطقه گفت: منطقه ۱۷ پتانسیلی بالا، مردمی شریف و قدردان دارد و با کوچکترین کار قدردانی می کردند و حالا فرصتی هست برای شهردار جدید تا در اینجا هم خدمت رسان باشند.

او افزود: متاسفانه بحث کرونا و مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر مردم آورده و امیدواریم با توجه به اینکه شهرداری در پیشانی خدمت رسانی هست همه همکاران به خصوص در بخش هایی که با شهروندان مراوده داریم سعه صدر و تحمل داشته باشند و خدمت رسانی بیشتر شود تا این سختی ها کمتر شود.

برخی برنامه های منطقه ۱۷ را می توان به عنوان مدل در سایر مناطق استفاده کرد

محمود کلهری شهردار سابق منطقه ۱۷ تهران در جلسه تودیع خود گفت: بهترین سرمایه های ما در این منطقه و بازوی اجرایی ما همکارانی بودند که داشتیم.  

کلهری ادامه داد: در ارزیابی همکاران ما آیتم مطلوب و بسیار مطلوب در سال ۹۷ از ۱۹  به  ۳۷ در سال ۹۸ رسید که صد در صد رشد داشتیم. کار در شهرداری مثل تعمیر خودرو در حال حرکت است که نه می شود تعمیر نکرد و نه می شود متوقف کرد. اگر هدف جمعی نباشد کار دچار مشکل می شود.

شهردار سابق منطقه ۱۷ با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این منطقه گفت: در حوزه شهرسازی اتفاقات خوبی افتاده و رعایت ضوابط و مقررات و کاهش زمان صدور پروانه را شاهد بودیم. در حوزه عمران می توانیم ادعا کنیم که بیشترین کارعمرانی را انجام داده ایم و با رویکرد محله محوری و رضایتمندی مردم، شعار تهران برای همه را پیاده کردیم. در موضوع ترافیک در بحث دوچرخه سواری اقداماتی جدی کردیم.هم زیر ساختها برای مسیرهای امن پیوسته دوچرخه سواری فراهم شد و هم از فضاهای پرت مسیر امن درست کردیم.

 داود لطفی شهردار جدید منطقه ۱۷ در مراسم معارفه خود گفت: امیدوارم در این گوشه از تهران که مینیاتوری از کل شهر تهران هست با توجه به قابلیت هایی که در این منطقه و محله نهفته است در نیمه پایانی دهه سوم خدمتم در شهرداری تهران اتفاق های خوبی رخ دهد.

او افزود: با توجه به سابقه ای که در حوزه های مختلف شهری، مالی،شهرسازی، عمرانی و برنامه ریزی داشتم قطعا مباحثی که آقای کلهری داشتند ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش می کنیم با خلاقیت و شناخت بهترین فرصت ها شرایط مناسب تری برای خدمت رسانی و استفاده از قابلیت های پیدا و پنهان بدست بیاوریم.

در پایان این جلسه حکم انتصاب داود لطفی به عنوان شهردار منطقه ۱۷ با حضور مدیران شهری به او ابلاغ شد.

 لزوم تعامل صنعت و محیط زیست در منطقه ۲۱

به گزارش شهر، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۱ هم امروز برگزار شد. حسن رحمانی، شهردار پیشین منطقه ۲۱ و شهردار کنونی منطقه ۲ در این مراسم با بیان اینکه سه سال و بیست روز در منطقه ۲۱ توفیق خدمت داشتم در  ارائه گزارش عملکرد افزود: ۴۸ پروژه در سال گذشته در این منطقه افتتاح شد که به لحاظ درآمد زایی سابق بر این، احوال خوبی نداشت.

 او گفت:  زمین های بایر شناسایی و مالکیت و کاربری آنها تعیین شد و پس از آن سرمایه‌گذاران تشویق به سرمایه‌گذاری در این منطقه شدند. پروژه دو گاز و موضوعات ترافیکی آنها، ۷۰ کیلومتر لوله گذاری، ساخت و احداث۶ مخزن بتنی از جمله این پروژه ها بود.

او با بیان اینکه صنایع و زمین های بایر دو تهدید این منطقه محسوب می شد، عنوان کرد: با تلاش هایی که انجام شد این دو تهدید به فرصت تبدیل شد و بوستان های بزرگ و کوچک با همکاری صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی و با نظارت عالیه شهرداری ایجاد شد. 

رحمانی  گفت: همچنین ۱۷ پروژه مشارکتی از قبیل پروژه یاس  که ۲۸۸واحد در قالب ۶ بلوک در زمینه هفت هزار متری در حال انجام است که سهم شهرداری از آن حدود ۱۳۰ واحد مسکونی است که می‌توان از آن به عنوان ساختمان جدید شهرداری منطقه استفاده کرد. علاوه بر این بازار قطعات  به حد واگذاری به بانک ملی رسیده و ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد درآمد زایی برای شهرداری دارد.

 مصطفی سلیمی، سرپرست  جدید معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در این مراسم گفت: ۳۰ درصد از فضای سطحی منطقه ۲۱ را پادگان ها و مراکز نظامی و امنیتی تشکیل می دهد و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک رزق و روزی چند هزار نفر را تامین می‌کنند. بنابراین  تعامل با محیط صنعتی و محیط زیست باید در این منطقه ادامه پیدا کند.

رضا رجب زاده، شهردار جدید منطقه ۲۱ در این مراسم گفت: در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور پروژه های خوبی در این منطقه افتتاح شده و امیدواریم با اعتمادی که صورت گرفته و برای ادای دین به مردم منطقه سرانجام بتوانیم کارها را به همین کیفیت به  پیش ببریم.

مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار نیز در این مراسم گفت:  اگر  ارکان مختلف یک مجموعه دست به دست هم بدهند، فضای مناسبی برای خدمت فراهم می‌شود.

او افزود: بهترین شاخص این است که وقتی صحنه را ترک می کنیم ببینیم مردم چه قضاوتی خواهند داشت و کسانی که در محدوده تحت مدیریت زندگی می‌کنند از رفتن کسی خوشحال نشدند و استقبال نکردند. این امر باعث می شود رضایتمندی بین خود و خدای خود  ایجاد شود. امیدوارم این موضوع  برای همه محقق شود و رضایتمندی درونی برای ما به وجود بیاید.

وجود مشکلات خاص در منطقه ۵

مراسم تودیع فریدون حیدری شهردار سابق منطقه ۵ و معارفه محمود کلهری، شهردار جدید این منطقه نیز امروز برگزار شد.  مصطفی سلیمی، سرپرست معاونت امور هماهنگی مناطق شهرداری تهران در این مراسم گفت: مشکلات خاصی در منطقه ۵ وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی، عمرانی ترافیکی و انتظاراتی که وجود دارد مدیریت منطقه  کار سختی است.

او افزود: برآیند کاری که در منطقه ۵ صورت گرفته با همکاری همه عوامل بوده و حضور شهردار جدید نیز نعمت و غنیمتی است و امیدواریم که با توان و تجربه ای که از او سراغ داریم، همچون گذشته موفق و سربلند باشد. باید از پتانسیل انسانی و محیطی در  فضای پهناور منطقه برای رشد  و توسعه  استفاده شود.

مصطفی کاظمی، مشاور عالی شهردار و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در این مراسم گفت: خدمات و فعالیت های مناسبی  در منطقه ۱۷ توسط شهردار سابق این منطقه  به نتیجه رسیده است. منطقه ۱۷ جزو مناطقی است که دارای حساسیت ها و ویژگی های خاصی از لحاظ بافت اجتماعی است و  اقدامات موثری در آن انجام شد که امیدواریم  شهردار جدید در منطقه ۵ نیز همان روند را ادامه دهند.

همچنین روندی که در منطقه ۵ وجود داشت قابل قبول و بی حاشیه بود و باید در راستای سیاست هایی که توسط مدیریت ارشد شهرداری و سیاست‌های مصوب شورای شهر، دستاوردهای قابل قبولی را ارائه دهیم.

او عنوان کرد: در شهرداری دوره های مدیریتی از عمر کوتاهی برخوردار است که رضایتمندی شهروندان و همکاران مجموعه در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر: 5080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =