بهره گیری از ظرفیت های سامانه ۱۸۸۸ در لایحه حمایت و صیانت از افشاگران فساد

شهر: شهردار تهران صبح امروز -۱۵ مهر- از طریق سامانه های ۱۳۷  و ۱۸۸۸  به سوالات و مسائل مطرح شده از شهروندان پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه پاسخگویی اش به شهروندان از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸  به خبرنگاران گفت: سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نقطه اتصال مستقیم ما با مردم است و شهروندان از طریق این سامانه ها می توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. برای ما مهم است که در قبال طرح مسائل و مشکلات مردم در این سامانه ها، عکس العمل سریع و به موقع  بخش‌های ذیربط وجود داشته باشد. حناچی تاکید کرد: همه مدیران شهرداری تهران وظیفه دارند نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و در صورتی که انجام خواسته های برخی شهروندان در کوتاه مدت میسر نبود، باید پاسخ های قانع کننده و رضایت بخش به پیام ها داده شود.

او گفت: امروز شخصاً ساعتی با شهروندان درباره مشکلاتشان از طریق این سامانه ها صحبت کردم. گزارشات مختلفی مطرح شد که از جمله آنها املاک در طرح، مشکلات حمل و نقل عمومی و اجرای ماده صد بود که به معاونت های مربوطه ارجاع داده شد. علاوه بر این به صورت دوره ای گزارشات مربوط به  این سامانه ها و مسائل و مشکلات مردم مطرح و بررسی می‌شود و بر آن نظارت وجود دارد. حناچی افزود: طی دو سال گذشته گلایه مندی شهروندان از حوزه شهرسازی به موضوعات دیگر سوق پیدا کرده که نشان دهنده کار موثر در این حوزه است. بررسی های مستمر برای کاهش نارضایتی یا گلایه مندی مقطعی مردم انجام می شود و علاوه بر این بررسی، وضعیت فعالیت سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را نیز مورد ارزیابی قرار می دهیم .

شهردار تهران گفت: در روزهای اولی که شهردار شدم بیشتر مسائل مطرح از سوی مردم در حوزه شهرسازی بود که این موضوع هم اکنون در رده چهارم موضوعات مطرح از سوی مردم است و این نشان می دهد که مشکلات این بخش تا حدودی مرتفع شده است به صورت عمومی مراجعات مردم به این سامانه ها نسبت به قبل حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است که می تواند دو دلیل داشته باشد یا نتیجه عملکرد های مناسب بوده است  یا ناامید شدند اما به نظر می رسد نتیجه عملکرد ها در کاهش مراجعات مردم به آنها تاثیر داشته است.

 شهردار تهران در این دیدار گفت: مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ در بحث شفافیت و برخورد با فساد مورد توجه و تمرکز است و در لایحه حمایت و صیانت از افشاگران فساد نیز از ظرفیت های این مرکز استفاده خواهیم کرد.
حناچی همچنین با تاکید ویژه بر ضرورت حساسیت رسیدگی به  پیام ها و خواسته های مردمی منعکس شده از طریق سامانه ۱۸۸۸ بیان کرد: کاهش حساسیت مدیران ارشد و حوزه های اجرایی در رسیدگی و پیگیری پیام های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ می تواند به ناامیدی شهروندان از مدیریت منجر شود.

او در ادامه با اشاره به ارائه گزارشهای فصلی از سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در جلسات شورای معاونین گفت: پس از طرح این گزارشها مناطقی که دارای ضعف هستند تذکر گرفته و علت فراوانی پیام در حوزه های مختلف نیز بررسی می شود.

در این جلسه علاوه بر شهردار تهران، معاونین شهردار و برخی از مدیران کل سازمان ها، شرکت ها، ادارات نیز حضور داشتند و پاسخگوی تماس های شهروندان بودند که قریب به ۴۰۰ تماس از شهروندان دریافت و پاسخگو داده شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره لایحه افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی گفت: ۶۰ درصد حمل و نقل عمومی را بخش خصوصی به عهده دارد و منصفانه نیست که در شرایط افزایش قیمت ها و تورم در کشور از آنها انتظار داشته باشیم که همچنان با قیمت های قبل کار کنند. قانون به ما می‌گوید اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت ها وجود دارد باید اول در شورای شهر تصویب شده و بعد با حاکمیت مطرح شود و این مسیر قانونی طی شده است.

او افزود: تا وقتی هزینه ها در حال افزایش است طبعاً نباید انتظار داشته باشیم که قیمت بلیط ها به همان شکل سابق بماند چراکه مقدار سوبسید اختصاص یافته در این حوزه با قیمت واقعی افزایش زیادی خواهد داشت و ادامه فعالیت ها را مختل می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت در ماه های اخیر سهم خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کرده است دولت معمولاً با تأخیر سهم خود را پرداخت می کنند اما در چند ماه اخیر شاهد افزایش بالای قیمت ها بودیم پولی در این بخش از سوی دولت تخصیص نیافته است.

خبرنگار :اکبر بیاتی 

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 5097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =