۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 5130

شهردار منطقه ۱۲ مطرح کرد

وضعیت مناسب طرح تفصیلی محله هرندی

تامین امنیت، اولویت نخست احیای محله هایی مانند هرندی است
وضعیت مناسب طرح تفصیلی محله هرندی

شهر: ماهیت طرح تفصیلی و اقدامات لازم برای این طرح بویژه در محله شهید هرندی در سال ۱۳۹۵ توسط کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران عملا انجام شده و وضعیت تراکم، میزان طبقات و شرایطی که باید در طرح تفصیلی وجود داشته باشد، در سطح محله مناسب است.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر درباره وضعیت طرح تفصیلی در محله هرندی گفت: طرح های جامع و تفصیلی تهران یک ماهیت ساختاری-راهبردی دارد و در این ماهیت عملا موضوع سرانه ها، خرید اراضی و یا کاربری ها در املاک مطرح نیست و مطرح کردن مسائلی مانند ضرورت تغییر کاربری ها و اصلاح طرح تفصیلی این محله به نظر خطا در مسائل فنی بود.

او افزود: ماهیت طرح تفصیلی و اقدامات لازم برای این طرح به ویژه در محله شهید هرندی در سال ۱۳۹۵ توسط کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران عملا انجام شده و وضعیت تراکم، میزان طبقات و شرایطی که باید در طرح تفصیلی به عنوان یک سند فرادستی وجود داشته باشد، در سطح محله مناسب است، حتی طرح تفصیلی در محله هرندی نسبت به سایر محلات منطقه ۱۲، کاربردی تر و با نیازهای امروز اقتصادی- اجتماعی تطبیق بالاتری دارد.

سعادتی ادامه داد: سرانه ها و خدمات پشتیبان سکونت از جمله مدارس، مراکز بهداشتی، بوستان ها و فضاهای خدمات محله مانند میوه و تره بار و ایستگاه آتش نشانی در مجموع در طرح تفصیلی محله هرندی در وضعیت مطلوبی است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به دیگر ویژگی مناسب طرح تفصیلی محله هرندی، اضافه کرد: محله هرندی در محدوده بافت فرسوده نیز قرار دارد و به همین دلیل عملا صدور پروانه های ساختمانی در این محله رایگان است و کسانی که در این محله ساخت و ساز می کنند پرداخت هزینه ای را نخواهند داشت.

او با بیان اینکه از همین رو به نظر می رسد طرح تفصیلی مشکل محله هرندی نیست، عنوان کرد: باید امنیت در محیط اجتماعی محله تقویت شود تا کسانی که ساخت و ساز می کنند بتوانند مخاطبینی را برای گروه املاک خود پیدا کنند تا این چرخه اقتصادی در محله بازتعریف شود. بنابراین اگر این اتفاق بیفتد عملا  موضوع تعریض گذرها و بازگشایی معابر و تجمیع پلاکهای ریزدانه نیز انجام خواهد شد.

سعادتی در ادامه درباره دلیل اینکه این مسائل تا کنون در طرح تفصیلی اجرا نشده، یادآور شد: بخشی از آن توسط مردم باید اتفاق بیفتد و وقتی پلاکها ریزدانه و فرسوده هستند باید مالکین این پلاکها را توسط یک پروانه ساختمانی با هم تجمیع کنند و شهرداری نیز همه تسهیلات را فراهم کرده است. طبیعتا خرید این پلاکها و تعریف پروژه های بزرگ مقیاس در آنها در این شرایط اقتصادی کار چندان تحقق پذیری نیست.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، چند هفته پیش در مصاحبه ای بر اصلاح طرح تفصیلی و تغییر برخی کاربری ها در محله هرندی تاکید و گفته بود: متاسفانه در این محله خانه‌های مخروبه، نیمه‌کاره وجود دارد که باید تکلیف آنها مشخص شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 5130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =