برنامه هدفمند و عملیاتی رمز موفقیت است

شهردار منطقه۵ در جلسه شورای معاونان و مدیران بر داشتن برنامه هدفمند و برنامه‌ریزی دقیق، تاکید کرد و از معاونان، مدیران و شهرداران نواحی خواست تا هر یک برنامه‌های کاملا کاربردی و عملیاتی داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، محمود کلهری، افزود: در برنامه‌های تدوین شده از یکسو، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، ابزار و امکانات و از سوی دیگر، چالش‌ها و نیازمندی‌ها لحاظ شود.  دستیابی به اهداف، نیازمند داشتن برنامه‌ای هدفمند، کاربردی و عملیاتی است.

کلهری اضافه کرد: تهران شهری برای همه است و این مهم به معنای آن است که عدالت در دسترسی و برخورداری از امکانات باید برای همه شهروندان فراهم شود و این مهم جز با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی امکان پذیر نیست.

شهردار منطقه۵، بر اهمیت فراهم کردن بسترهای مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در امور اتفاقی نیست. برای جلب مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی باید هدفمند حرکت کرد. در این زمینه نقش شورایاران قابل اهمیت است. در پروژه‌های محله‌محور باید نظر مردم، ذینفعان و شورایاران، تامین شود تا دستاوردهای این مهم برای مردم حلاوت و شیرینی حداکثری داشته باشد.

او گفت: با فساد به شدت، مخالف هستم و برخورد قاطع می‌کنم. کار دستگاه‌های نظارت بسیار حساس و خطیر است. اقدام‌های دستگاه‌های نظارت باید پیشگیرانه باشد تا مچ‌گیری.
کلهری خطاب به معاونان و مدیران خود گفت: تحت هیچ شرایطی تحت فشار، اقدامی انجام ندهید، چه  در رابطه با پست دادن، چه جابجایی نیروها و چه سایر امور.


شهردار منطقه۵، درباره پروژه‌های عمرانی هم گفت: در موضوع پروژه‌های عمرانی مطالبه و نیاز مردم، در نظر گرفته شود و این مهم در پروژه‌های محله محور، باید به طور ویژه لحاظ شود.
او افزود: علاوه بر این، انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی با مطالعه دقیق و بررسی‌های فنی صورت گیرد. کمیته فنی تشکیل و موارد صورت‌جلسه شود. در موضوع پروژه‌ها، باید نظارت دقیق کنید تا اقدام‌ها، به بهترین شکل و به نحو کاملا مطلوب اجرا شود چرا که مردم ما را با اقدام‌ها و فعالیت‌هایمان، قضاوت می‌کنند و رضایتمندی مردم بسیار اهمیت دارد.

کلهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بارش، باید آمادگی صد در صدی داشته باشیم، غافلگیر شدن، قابل پذیرش نیست و کاملا بی‌معنا است.  لایروبی کانالها و انهار به درستی انجام و گلوگاه‌ها بررسی دقیق شود. معاونت عمران با نواحی، درباره نقاط آبگیر و آب‌ماندگی‌ها، به تفکیک بررسی‌های دقیق داشته باشد و برای این مهم برنامه‌های کوتاه و بلند مدت داشته باشد.

کلهری خطاب به معاونان گفت: به نواحی نگاه ویژه‌ای داشته باشید چرا که رفتار، برخورد و عملکرد نواحی، ویترین اقدام‌های ماست. به سمت بهینه کردن هزینه‌ها حرکت کنید. در ارزیابی عملکردها دقت کنید. آمار دقیق ارائه دهید. غلو نکنید و صداقت و راستگویی، پاکدستی و کار برای رضای خدا و رضایتمندی مردم را در سرلوحه کارها، قرار دهید.

شهردار منطقه۵ گفت: مهمترین سرمایه یک مدیر، نیروی انسانی همدل و همراه است و موفقیت و پیشرفت هر مجموعه‌ای جز با همراهی و همدلی کارکنان با انگیزه، علاقمند و دلسوز، ممکن نیست.
کلهری تاکید کرد: فرصت‌ها زودگذر است. هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست ندهید.


 

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 5156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =