در مدارس پرتو کودکان کار چه می‌گذرد؟

سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: همزمان با ارائه آموزش رایگان و مهارت آموزی به کودکان کار در مراکز پرتو، وضعیت سلامت جسمی و روحی آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: چندسالی‌است که شهرداری تهران مدارس پرتو را با هدف دفاع از حق‌تحصیل و آموزش کودکان کار و خیابان تأسیس کرده که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شود.

در این مراکز اطلاعات مربوط به کودکان کار ثبت شده و سپس وضعیت سلامتی آنان از جمله وضعیت بیماری‌های زمینه‌ای، سلامت دندان‌ها، جراحت و آسیب دیدگی و حتی شرایط روحی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با کسب این اطلاعات فرآیند سوادآموزی و آموزش به کودکان از سوی معلمان و مربیان آموزش دیده آغاز می‌شود.

همزمان با ارائه آموزش به کودکان که کاملا رایگان انجام می‌شود و ایجاد فرصت و فضایی برای بازی آنان تیم‌های مددکاری اقدام به شناسایی خانواده این کودکان کرده تا در صورت امکان آنان را تحت خدمات حمایتی خود شامل آموزش و توزیع بسته‌های معیشتی قرار دهند. همزمان تلاش می‌شود تا رضایت والدین کودکان برای ادامه حضور در مراکز پرتو اخذ شود.

اولویت مدارس پرتو ارتباط گیری با خانواده کودکان کار است، همزمان با این اقدامات و تداوم آموزش‌ها، متخصصان حاضر در این مراکز اقدامات خود برای کشف استعداد و مهارت‌های کودکان را آغاز می‌کنند، تا با شناسایی این استعدادها کودک در کنار ادامه تحصیل مهارت موردعلاقه خود را نیز فرا بگیرد.

به گزارش فارس، بعد از پایان تحصیلات، حمایت مراکز پرتو از کودکانی که حالا در آستانه ورود به جوانی قرار دارند ادامه پیدا می‌کند تا آنها بتوانند از طریق مهارتی که آموخته‌اند وارد بازار کار شده و درآمد مناسبی کسب کنند. با حمایت‌های انجام شده این افراد حتی امکان ورود به دانشگاه را نیز پیدا می‌کنند.

با معرفی کودکان کار و خیابان به این مراکز شهروندان هم می‌توانند در ساختن آینده بهتر برای این کودکان سهیم باشند.

۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 5165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =