کرونا را جدی بگیرید

بهشت زهرا مکانی است که عده‌ زیادی از شهروندان تهرانی برای زیارت اهل قبور و تدفین متوفیان خود به آن جا مراجعه می‌کنند و باید در روزهای کرونایی از مراجعه غیرضروری به این مکان خودداری شود.

به گزارش شهر، موج سوم کرونا مدتی است که از راه رسیده و متأسفانه هر روز طبق آمارها رکوردهای جدیدی از فوت شدگان و مبتلایان به ثبت می‌رسد.

این افزایش آمار هم دلایل مختلفی مثل تجمع‌ها، ازدحام جمعیت و استفاده نکردن از ماسک و ... دارد که بارها و بارها مورد تأکید مسئولان ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است.

بهشت زهرای تهران یکی از اماکنی است که اواخر هفته عده‌ زیادی از مردم به آن جا مراجعه می‌کنند و خواسته یا ناخواسته جان خود و دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازند. در این شرایط می‌توان این کار خیر را از راه دور انجام داد و برای در گذشتگان از راه دور طلب مغفرت و آمرزش کرد.

 محدودیت‌هایی از سوی استانداری تهران و ستاد کرونا مشخص شده، اما به نظر می‌رسد که امکان تعطیلی کامل این مکان وجود ندارد و نمی‌توان از ورود و خروج‌ها جلوگیری کرد، زیرا هر روز تعدادی از افراد جامعه جان خود را از دست می‌دهند و به دلیل فراوانی قطعات و پراکندگی که در محل دفن است، نمی‌توان در نظارت‌ها اشخاصی را که به قصد دفن متوفی به آن جا می‌آیند، از سایر افراد تشخیص داد.

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران، گفت: یکی از تصمیمات مناسب شهرداری تهران و بهشت زهرا (س) این بود که خانواده‌ها با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به دفن متوفی خود در هر نقطه‌ای از بهشت زهرا اقدام کنند و در حال حاضر نیز این کار انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به شرایطی که ستاد مقابله با کرونای تهران اعلام کرده، سازمان بهشت زهرا (س) توصیه می‌کند، صرفا کسانی که تدفین دارند به بهشت زهرا بیایند و زیارت اهل قبور را به شرایط دیگری موکول کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: اگر شرایط بحرانی شود و حضور مردم در بهشت زهرا کاهش نیابد، ما تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهیم کرد و صرفا برای تدفین اجازه ورود به این مکان را خواهیم داد.

خال با اشاره به بالا رفتن دوباره آمار مبتلایان و فوتی‌ها، بیان کرد: عاجزانه از مردم عزیز می‌خواهیم صرفا برای دفن عزیزانشان آن هم با تعداد محدود به بهشت زهرا بیایند.

او افزود: تقاضای ما از شهروندان این است که در روزهای آخر هفته به خصوص در پنجشنبه و جمعه حضور کمتری در بهشت زهرا داشته باشند تا بتوانیم به مهار این ویروس کمک کنیم.عده‌ای که کرونا را جدی نمی‌گیرند و آن را به گردن مسئولان می‌اندازند باید به این نکته واقف باشند که اولین راه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در چنین مکانی اولویت با عدم حضور و تجمع است و اگر به هر ترتیبی مجبور به حضور در آن جا بودیم، از ماسک استفاده کنیم و موارد بهداشتی را نیز رعایت کنیم.

البته طبق اعلام مسئولان از روز شنبه استفاده از ماسک الزامی خواهد بود تا در این روزها به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنیم تا روزهای کرونایی هر چه زودتر خاتمه یابد.

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، با بیان اینکه وجود محدودیت‌ها یک ضرورت است، گفت: ستاد کرونا به درستی محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

او ادامه داد: اگر واقعا بخواهیم نتیجه‌ای حاصل شود باید با جدیت محدودیت‌های کرونایی را در همه نقاط از جمله در بهشت زهرا اعمال کنیم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر قرار بر ادامه محدودیت‌های کرونایی باشد، باید شهرداری تهران و مخصوصا بهشت زهرا کنترل ورود را بر عهده بگیرد و آن را ممنوع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خداکرمی بیان کرد: مردم باید این را بدانند که درست است که عزیزی از دست داده‌اند و قصد برگزاری مراسم دارند و همچنین دوستان و نزدیکان برای همدردی و شریک شدن در غم آن‌ها می‌خواهند در این مراسم‌ها شرکت کنند، اما با این کار خودمان و دیگران را در معرض بیماری قرار می‌دهیم.

در روزهای گذشته محدودیت‌های مختلفی از سوی استانداری تهران اعلام شده است که تعطیلی تالارها، همایش‌ها و اماکنی که ازدحام بالایی دارند را شامل می‌شود، اما در مورد آرامستان‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

به هر حال انتظار می‌رود با توجه به روند صعودی بیماری کرونا شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراقبت جدی تری داشته باشند و از تجمعات غیرضروری پرهیز کنند.

۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 5172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =