تولید محتوای آموزشی در زمینه کرونا در شبکه شاد

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران از تولید محتوای آموزشی در زمینه کرونا در شبکه شاد خبر داد.

به گزارش شهر مجتبی دانشور ، مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران، در پاسخ به این سوال که چرا آموزش به شهروندان در زمینه کرونا متوقف شده است و مانند روزهای اول شیوع شاهد فرهنگسازی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی نیستیم، گفت: از اوایل اسفندماه مجموعه شهرداری تهران در بحث تولید محتوای آموزشی اقدامات متنوعی انجام داد و جریان خوبی نیز اتفاق افتاد. 

او با بیان اینکه در هر موقعیتی با توجه به شیوع کرونا برای هر یک از مناسبت ها آموزش های متنوعی در نظر گرفته شد، افزود: اما باید به این نکته توجه کرد که اکنون مردم نسبت به آشنایی با پروتکل ها مشکلی ندارند، بلکه اکنون بر رعایت و تدوام اجرای پروتکل ها باید تاکید شود. 

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اجباری شدن ماسک از روز شنبه شهرداری چه برنامه های آموزشی را برای شهروندان درنظر گرفته است؟ گفت: با اجباری شدن استفاده از ماسک از روز شنبه و اتخاذ تدابیر بازدارنده در کنار آن می توانیم آموزش هایی را داشته باشیم، اما آموزش زمانی که الزام قانونی و تصمیمات سلبی برای آن وجود نداشته باشد، شاید خیلی مثمر ثمر نباشد.

دانشور ادامه داد: فرایند اجرای آموزش های شهروندی با توجه به تصمیمات جدید اتخاذ شده آغاز و از یک یا دو روز آینده این آموزش ها اجرائی خواهد شد. 

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران درباره جزئیات اجرای این برنامه های آموزشی گفت: ما در ارتباطی که با آموزش و پرورش برقرار کردیم، با توجه به انجام آموزش مدارس در بستر آنلاین و  فضای مجازی، بخشی از تولیدات را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم و از طریق سامانه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. 

او ادامه داد: بخشی از تولیداتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته تولیدات قدیمی است و بخشی از آن تولیدات جدیدتر را شامل می شود. برای مثال اکنون بر روی تغییر شرایط فصل و علائم آنفلوآنزا و کرونا در حال آموزش و ایجاد دغدغه بین دانش آموزان هستیم چرا که اگر آنها مجبور هستند به هر دلیل به مدرسه بروند در این شرایط پروتکل ها را رعایت کنند و مواردی را که به فراخور سن خود باید به آنها توجه داشته باشند از جمله تعویض نکردن ماسک با همدیگر، دست نزدن به ماسک، شیوه ضدعفونی کردن و مواردی از این دست را بدانند و آن را اجرائی کنند. 

دانشور با بیان اینکه موج جدید آموزش ها بعد از اربعین در فضای مجازی انجام خواهد شد، گفت: اما بخش عمده ای از مردم پروتکل ها را می دانند و این یادآوری باید توسط بخش قانونگذار انجام و تاکید بیشتری شود. 

او در پاسخ به این سوال که در سطح شهر تهران چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است؟ گفت: با سازمان زیباسازی در حال پیگیری هستیم تا نکات بهداشتی نصب شود. 

به گزارش ایلنا مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران درباره تفاوت محتوای آموزش ها با توجه به آگاهی اغلب مردم از کرونا و نیاز به دریافت دیتاهای جدید برای الزام به رعایت موارد بهداشتی گفت: یک تلنگر به جامعه و یادآوری شرایط با زبان متفاوت تری انجام خواهد شد، و بر روی این مساله تاکید می کنیم که هنوز کرونا هست و از بین نرفته است. اما به عامل بازدارنده نیاز است تا آموزش در این زمینه اثرگذار باشد و بر روی موارد بازدارنده باید بیشتر از آموزش توجه شود. 

۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 5173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =