پروژه شهربازی هزار و یک شهر دوباره آغاز می شود

شهر: پروژه «هزار و یک شهر» به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی حوزه کودکان در تهران که بعد از پیشرفت ۲۰ درصدی به دلیل وجود مشکلات حقوقی در سند زمین و کمبود نقدینگی سرمایه گذار متوقف شده بود، تا دو ماه آینده از این بن بست خارج خواهد شد.

 علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در گفتگو با شهر با  اشاره به اینکه کمبود یک شهربازی در قواره ملی که بتواند با دیگر کشورها رقابتکند در تهران حس می شود، گفت: پروژه « هزار و یک شهر» در شمال مجموعه ایران مال با همین هدف کلنگ خورد. پروژه ای مشارکتیبین شهرداری و بخش خصوصی که حدود ۳۳ درصد آن متعلق به شهرداری است.

 او با اعلام اینکه حدود این ۲۰ درصد از این پروژه انجام شده و ادامه آن به دلیل مشکل در سند زمین متوقف شده است، افزود: زمیناین پروژه توسط بنیاد تعاون ارتش بر اساس قاعده ۳۰۷۰ در اختیار شهرداری قرار داده شده است ‌ اما مشکلی که وجود داشت این بودبنیاد تعاون ارتش زمانی که این زمین‌ را به شهرداری داد، سندش را در اختیار نداشت و سند آن در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن(سازمان زمین شهری)بود.

نوذرپور ادامه داد: اخیرا بنیاد تعاون ارتش اعلام کرده است که توانسته سند سازمان زمین شهری را باطل کند و آمادگی دارد که سند رابه نام شهرداری بزند.

او با بیان اینکه با این کار تا حدود دو ماه آینده بن بستی که در بخش زمین آن در این پروژه وجود دارد از بین می رود، عنوان کرد: مشکلدیگری که برای راه اندازی و ادامه این پروژه وجود دارد کمبود نقدینگی و سرمایه از طرف سرمایه گذار و شریک است. اگر سرمایه گذارنتواند با دریافت تسهیلات بانکی و تهیه نقدینگی پروژه را مجددا آغاز کند، شهرداری منطقه به دنبال سرمایه گذار دیگری خواهد رفت.

شهردار منطقه ۲۲، « هزار و یک شهر» را بزرگترین پروژه در حوزه کودکان عنوان کرد و افزود: طراحی اولیه این پروژه توسط یکی ازمعماران بزرگ کشور انجام شده که در بسیاری از کشورها نیز پروژه های مرتبط با این بخش را طراحی کرده است.

پروژه هزار و یک شهر در فضایی به وسعت ۱۳۹ هکتار و در سه فاز طراحی شده که از ۱۰ زیر پروژه شامل شهربازی مدرن موسوم به«شهر قصه»، مجتمع تجاری با عنوان «شهرزاد»، هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره با ظرفیت اقامت مجموعا ۳۰۰۰ نفری، پارک آبیسرپوشیده، برج‌های اداری و هتل‌آپارتمان، مرکز مطالعات اسلامی و شهر هنر تشکیل شده است. زیربنای هزار و یک شهر، یک‌میلیون و۹۰۰هزار مترمربع و شامل کاربری‌های مسجد، مجتمع اداری و تجاری، شهربازی و پارک آبی، مرکز همایش‌ها، مجتمع فرهنگی وسینمایی و هتل است.‌

خبرنگار: علی سی پی

۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =