تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی و ربات برای اولین بار در منطقه ۲۱ پایتخت

به زودی؛ تفکیک زباله در قطب ۲۱ پایتخت با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام می شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، این خبر را رضا رجب زاده شهردار منطقه گفت و افزود: موضوع  هوشمند سازی شهر تهران جزو اولویت های مدیریت شهری فعلی است و از دو جهت دارای جایگاه و اهمیت ویژه است؛ یک اینکه پروژه های هوشمند سازی مستقیما درآمدزایی نداشته باشند اما کاهش هزینه دارند و مورد شفاف سازی که باعث می شود همه فرآیندها شفاف انجام شده و بستر تخلفات سازماندهی شده از بین برود.

او به اقدامات منطقه ۲۱ در حوزه هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در شهر تهران زباله خشک که هم اکنون به صورت دستی تفکیک می شود، با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام خواهد شد.

رجب زاده افزود: هم اکنون، مجوز و اعتبار لازم برای ساخت این ربات از سازمان فناوری اطلاعات دریافت شده و ربات هوشمند تفکیک زباله، توسط یک مجموعه دانش بنیان در حال آماده سازی است و تا پایان سال استفاده از آن در منطقه ۲۱ عملیاتی می شود.

شهردار منطقه ۲۱ از اقدام دیگر منطقه در حوزه هوشمند سازی خبر داد و گفت: در حال حاضر، مخازن زباله با بکارگیری هوشمند سازی و استفاده از آب گرم شستشو می شوند.  

شهردار ورودی غربی پایتخت با اشاره به ویروس کرونا بر اهمیت و ضرورت تسریع در روند هوشمند سازی اشاره کرد و افزود: کرونا علارغم تهدیدهایی که به وجود آورد باعث شد در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت فوق العاده ای داشته باشیم و تسریع در این روند را اولویت بدانیم.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 5230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =