اقدام‌های پیشگیرانه، باید سرلوحه امور قرار بگیرد

شهردارمنطقه۵گفت: نگاه واقدام‌های پیشگیرانه را سرلوحه کار قرار دهید و از کوچکترین‌ مشکلی، غفلت نکنید چرا که گاه، مشکلات کوچک، بحران به‌وجود می‌آورند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، محمود کلهری تاکیدکرد: در موضوع برف، موازی‌کاری نکنید. فرماندهی واحد داشته باشید. وظایف مشخص و تقسیم‌ کار شود و بدون شتابزدگی و فشار روانی، کارها را مدیریت وکنترل کنید و از سوی دیگر، امکانات، تجهیزات وماشین آلات را بررسی و ارزیابی و با همکاری نواحی، نقاط خطرآفرین‌ را شناسایی کنید.
او افزود: در موضوع برف‌روبی، کل منطقه باید احساس مسئولیت داشته باشند تا با همراهی حداکثری و بهره‌گیری از تجربه سال‌های گذشته و تدابیر پیشگیرانه، بتوانیم به‌راحتی از حوادث، خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم. مردم در هنگام برف، نباید مشکلات بزرگ داشته باشند. برف، نباید شهر را با مشکل مواجه کند.

شناسایی و حل مشکل نقاط آبگیر
کلهری گفت: در بازدیدهایی که از کانال‌های اصلی انتقال آب و مسیل‌ها در منطقه داشتم، متوجه شدم که اقدام‌های خوب و ارزشمندی، انجام شده است البته نواقصی هم‌ وجود دارد که باید برطرف شود.
او بیان کرد: در زمینه شناسایی نقاط‌آبگیر در منطقه، اولویت‌بندی خوبی صورت گرفته است. این دسته‌بندی و شناسایی باید ادامه و استمرار داشته باشد اما در عین حال، ارائه راهکارهای اصولی و فنی، با نگاه حل اساسی مشکل، ضروری و از اهمیت برخوردار است.
شهردار منطقه ۵، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گود و گود برداری اشاره و تاکید کرد: با هدف پیشگیری از وقوع حوادث، نواحی به‌دقت بررسی کنند که در هر ناحیه، چند گود وجود دارد؟ آیا این گودها رها شده اند یا در حال انجام کار هستند؟ از سوی دیگر، سابقه، مدارک و مستندها، جمع‌آوری شود و آزمایش‌ها، خطرهای احتمالی، ارتفاع گود و ...بررسی و اخطارهای لازم نیز داده شود.
کلهری گفت: سرمایه هر مجموعه ای، نیروی انسانی آن مجموعه است. نیروی انسانی که دلسوزانه و همدلانه کار کند. تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه ارائه دهد. منطقه ۵، منطقه ای با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار است و باید از این ظرفیت‌ها به نفع و برای مردم، استفاده بهینه کرد.
شهردار منطقه۵ اضافه کرد: کرونا جدی است. بنابراین، برای حفظ سلامت خود، خانواده‌ها و همکاران‌تان، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید و رعایت کنید. ماسک بزنید. برای من، حفظ سلامت شما، اولویت اول است.
 

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 5249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =