رشد ۴ برابری آمار مراجعه تاکسی ها به مراکز معاینه فنی در «هفته تهران»

شهر: همزمان با آغاز «هفته تهران»، تسهیلات معاینه فنی رایگان برای تاکسیرانان نیز به مدت یک هفته در نظر گرفته شد. این تسهیلات سبب افزایش ۴۰۰ درصدی آمار مراجعه کنندگان تاکسیران به مراکز معاینه فنی شهر تهران در یک هفته شده است.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، درباره تعداد مراجعه تاکسی‌ها برای دریافت معاینه فنی در هفته گذشته، توضیح داد: سازمان تاکسیرانی به مناسب نکوداشت هفته تهران اعلام کرد که رانندگان تاکسی می‌توانند با مراجعه به مراکز معاینه فنی به صورت رایگان از تسهیلات معاینه فنی بهره‌مند شوند. این تاکسیرانان می‌بایست در سامانه «سیما تاکسی» ثبت شده و دارای کارنامه معتبر باشند.

او با بیان اینکه این طرح از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه اجرا شد، افزود: نتیجه این مقایسه با هفته‌های گذشته نشان داد که  تعداد مراجعه کنندگان تاکسیران در «هفته تهران»، چهار برابر شده است.

به گفته مقدم؛ پنجم تا یازدهم مهر ماه، ۵۱۵ دستگاه خودرو تاکسی دوازدهم تا هجدهم مهر ماه، دو هزار و ۴۱ دستگاه خودرو تاکسی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی مراجعه کنندگان تاکسیران به مراکز معاینه فنی، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی با تسهیلات بالا سبب رضایت تاکسیرانان و علتی بر مراجعه آن‌ها و رفع مشکلات تاکسی می‌شود. البته از سال‌های گذشته ۵۰ درصد تعرفه خدمات معاینه فنی هر راننده را سازمان تاکسیرانی به صورت سالیانه به مرکز معاینه فنی پرداخت می‌کند.

مقدم در ادامه تأکید کرد: اجرای طرح معاینه فنی رایگان در هفته تهران می‌تواند به صورت مستمر و ادامه دار باشد یا در هفته‌های مرتبط نظیر هفته هوای پاک و ... این تسهیلات اجرا شود. البته باید با مسئولان مربوطه در این‌باره تصمیم گیری کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به استقبال خوب تاکسیرانان از طرح معاینه فنی رایگان به مدت یک هفته، بیان کرد: ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران می‌تواند پیشنهاد تغییر در تعرفه معاینه فنی تاکسیرانان به منظور تشویق آن‌ها برای انجام معاینه فنی را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند. این تغییر در تعرفه به معنای کاهش نیست بلکه تخفیفات یا تسهیلاتی برای معاینه فنی تاکسیرانان در نظر گرفته می‌شود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 5253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =