اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی گفت: به منظور جلب مشارکت شهروندان در ارزیابی و افزایش ایمنی ساختمان‌ها و ارتقای آمادگی آنها در مواجهه با بحران طرح مدیریت بحران ساختمان اجرا می شود و بناست تا فاز نخست آن در مجتمع‌های مسکونی بیشتر از ۱۸ واحد و حداکثر ۱۰طبقه هر یک از محلات مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا و در مراحل بعدی در تمامی ساختمان های شهر تهران اجرایی شود.

او گفت: برنامه مدیریت بحران ساختمان شامل مجموعه‌ای از آموزش‌ها، ارزیابی‌ها، اقدامات و فعالیت‌ها است  که با انجام آنها میزان ایمنی و آمادگی ساکنان و بهره‌برداران ساختمان در مقابل حوادث افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح مراحل انجام این طرح افزود: مرحله اول شامل شناسایی مخاطرات ساختمان و ارائه برنامه کاهش مخاطرات است که ارزیابان ایمنی بر اساس چک لیست تهیه شده، ایمنی ساختمان را ارزیابی می‌نمایند. براساس اطلاعات این چک لیست، سطح خطرپذیری ساختمان و برنامه کاهش مخاطرات آن مشخص خواهد شد.

 او افزود: در مرحله دوم مخاطرات منازل و واحدها شناسایی می­شود و در این مرحله ساکنین هر واحد، براساس چک لیست تهیه شده، مخاطرات واحد خود را ارزیابی نموده و نسبت به سطح خطرپذیری واحد خود، شناخت پیدا می کنند.

کرمی محمدی ارائه برنامه واکنش در شرایط اضطرای و آموزش­های لازم به ساکنان را از مراحل دیگر عنوان کرد و گفت : آموزش­ها به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود و دوره آموزشی عملی اطفاء حریق از موارد آموزش­های حضوری است.  برنامه واکنش در شریط اضطراری نیز به صورت پوستر در لابی ساختمان نصب می‌شود و اقدامات لازم پس از هر حادثه یا بحرانی را به ساکنین یادآوری می‌کند.

او اضافه کرد: در آخرین مرحله ساکنان ساختمان یا مجتمع با نقشه تخلیه امن اضطراری محله که نقاط امن محله را در مواقع بحرانی مشخص می‌کند، آشنا می­شوند. شهروندان و مدیران مجتمع­های مسکونی می توانند برای ثبت نام و ارزیابی ساختمان خود به پرتال سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به آدرس  Tdmmo.tehran.ir مراجعه نمایند.

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 5298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =