نصب تابلو معرفی مسیر اضطراری منطقه ۱۳

تابلو معرفی مسیر ویژه شرایط بحرانی در منطقه ۱۳ به منظور اعلام بزرگراه شهید یاسینی به عنوان مسیر اضطراری در مواقع بحرانی توسط شهرداری منطقه تهیه و نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با بیان اینکه در صورت وقوع حوادث غیر منرقبه از قبیل زلزله در مناطق شهری و ایجاد خسارت به شبکه معابر و یا تجمیع آوار، ظرفیت شبکه راهها کاهش می یابد، گفت : با توجه به اجرای  عملیات امدادی و تردد خودروهای امدادی درون  و برون  شهری به سمت  محل حادثه و رفت و امد شهروندان، نیاز به مشخص شدن نقشه راههای اضطراری و جدا نمودن مسیر خودروهای امدادی از خودروهای شخصی است.

او به تهیه  نقشه های راههای اضطراری توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اشاره و یاد آور شد: بر اساس این نقشه، یکی  از مسیرهای اصلی تردد خودروهای امدادی در شرق تهران  اتوبان یاسینی در منطقه ۱۳ است که تابلوی راهنمای مسیر اضطراری آن در ایتدای ورودی اتوبان، مسیر جنوب به شمال با همکاری ستاد بحران منطقه و  معاونت حمل و نقل ترافیک نصب شد.   

شهردار منطقه ۱۳ همچنین به آغازه دوره های آموزش مجازی شهروندان منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در برابر حوادث بحران وبا توجه به محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، واحد آموزش ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳، دوره های آموزشی ویژه شهروندان از طریق مجازی برگزار می کند.

به گفته او شهروندان با مراجعه به سایت https://tdms.tehran.ir میتوانند عضو دواطلب دوام محله خویش شده  و از دوره های مجازی آموزش مدیریت بحران بصورت رایگان استفاده کنند.  

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: 5304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =