تحقق بودجه آنطور که پیش بینی می‌شد، انجام نشد

شهر: شهردار تهران گفت: اگر روند پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات الان کند پیش می‌رود به این دلیل است که تحقق بودجه آنطور که پیش بینی می‌شد، انجام نشد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین تقدیر از عملکرد در زمینه توسعه محلات که به مناسبت «هفته تهران مکتب تهران؛ توسعه محلات» برگزار شد، گفت: اگر به سابقه قوانین مدیریت شهری نگاه کنیم نخستین قانون بعد از مجلس شورای اسلامی، قانون بلدیه است و انصافا در مقایسه با قوانین فعلی مترقی تر است.

او با اشاره به انتخابات شورایاری توضیح داد: در حال حاضر برخلاف اینکه استنباط‌های حقوقی زیادی وجود دارد یک ‌نگاه دیگر هم وجود دارد که شورایاران جایگاه قانونی محکم ندارند که در این دوره باید برای این جایگاه قانونی تلاش کنیم.

شهردار تهران با اشاره به قدرت فراکسیون مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قانونی شدن شورایاران باید به نتیجه برسد. در دوره قبل برخلاف اینکه برخی دستگاه ها خط و نشان می کشیدند با حمایت معاونت حقوقی ریاست انتخابات شورایاران به سرانجام رسید.

حناچی با تاکید بر اینکه انجام کارهای زیربنایی در شهر مهم است، گفت: در کنار توجه به مشکلات حمل ‌ و نقل عمومی در این شرایط سخت، باید به مقیاس محلات هم ‌توجه ‌کرد. درواقع توجه به محلات پیش از  این ‌سازوکاری در شهرداری نداشت و آخرین بخش از حوزه های اجرایی که در مقیاس محلی فعالیت داشتند، نواحی بودند.

او ادامه داد: تلاش کردیم در این دوره برای پروژه‌های محلی هم اعتبار در نظر بگیریم و انتخاب پروژه‌ها را به دست شهروندان بسپاریم و پروژه‌ها از صفر تا صد از لایه‌های پایین به بالا باشد. آنجا که مطالعاتی از قبل انجام شده بود ‌پروژه‌ها راحت تر انجام می شد، خیلی از پروژه ها هم در حال انجام است؛ اما اگر روند پروژه‌ها الان کند پیش می‌رود به این دلیل است که تحقق بودجه آنطور که پیش بینی می‌شد، انجام نشد.

شهردار تهران با بیان اینکه در زمان کسری بودجه اولویت‌هایی مانند حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر پیگیری می‌شود، گفت: قاعدتا در این مواقع به سایر قسمت ها به طور متناسب اعتبار پرداخت نمی شود اما تمهیدات لازم در این رابطه انجام ‌شده است. این پروژه ها خیلی پرهزینه نیستند و در عین حال بسیار پر بازده اند.

او گفت: یکسال است این پروژه آغاز شده ‌و قضاوت زود است اما تلاش داریم روند این پروژه‌ها ادامه دار باشد.امسال سال آخر قرن چهاردهم و ورود به قرن پانزدهم است و همکاران من تلاش زیادی کردند تا هفته تهران امسال متفاوت برگزار شود. تهران شهر بسیار زیبایی است اما ما عادت کردیم نیمه خالی لیوان را ببینیم.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 5337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =