اجرای برخی برنامه‌ها و پروژه های شهری امکان پذیر نیست

شهر: شرایط اقتصادی کنونی سبب شد تا برخلاف برنامه‌های مهمی که در زمان انتخابات داشتیم به این نتیجه برسیم که اجرای برخی از برنامه‌ها امکان پذیر نیست چرا که درآمدها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، در آیین تقدیر از عملکرد در زمینه توسعه محلات که به مناسبت «هفته تهران مکتب تهران؛ توسعه محلات» برگزار شد، با بیان اینکه تهران نسبت به دیگر شهرها قدمت چندانی ندارد، گفت: تهران در زمانی که پایتخت شد روستاهای زیادی داشته و تاکنون تغییر و تحولات زیادی در آن صورت گرفته است. عموما عمر دوره شهرداران هم به جز آقای قالیباف که رکورد زد، حدود دو ‌و نیم سال است که البته کارهای خیلی زیادی در حد شهردار نمی توان در این مدت انجام داد.

او ادامه داد:  با گذشت زمان کم کم محلات در شهر تهران فراموش شدند که نشان می دهد پروژه های بزرگ مقیاس فرا محله ای در تهران شکل گرفت و مدیران به این پروژه ها می بالیدند و برای این پروژه‌ها بودجه تعریف می کردند. البته برخی از این پروژه‌ها به محلات هم سرویس می‌دادند مانند اتوبان امام علی (ع).

هاشمی افزود:  اینکه ما در شورای پنجم در شهرداری به این پروژه های محلی رسیدیم شاید دلیل خاصی داریم و آن شاید دوران سختی است که در جمهوری اسلامی ایران شاهدیم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون سخت ترین شرایط اقتصادی وجود دارد، گفت: اقدامات پنهان و آشکاری در جهان علیه جمهوری اسلامی می‌شود که سبب شده ارزش پول ملی به یک دهم برسد و طبیعتا در این شرایط مدیریت شهری هم مانند دستگاه های دیگر دچار مشکل شده است.  رییس شورای شهر تهران ادامه داد: همین عامل سبب شده تا برخلاف برنامه‌های مهمی که در زمان انتخابات داشتیم به این نتیجه برسیم که اجرای برخی برنامه‌ها امکان پذیر نیست چرا که درآمدها کاهش پیدا کرده و حالا باید روی پروژه‌های کوچک‌مقیاس و محلی متمرکز شد ‌تا مردم حس کنند که کاری برایشان انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه اعتقاد ویژه ای به شورایاران در شورای شهر بود و هنوز هم‌وجود دارد، توضیح داد: اما متاسفانه در این دوره دو رخداد بد اتفاق افتاد که یکی از آنها، شکایت سازمان بازرسی کل کشور به دیوان بود که منجر  به حکم شد و شورایاران را تضعیف کرد، اما امیدوارم در مجلس شورای اسلامی اقدامی برای جایگاه قانونی شورایاری انجام شود. البته در نشست‌هایی که با آقای قالیباف رییس مجلس داشتم گفتم که مجلس می‌تواند اقدامی انجام دهد و قانون انتخابات شورایاران را محکم‌تر کند.

به گفته هاشمی؛ دوم بحث‌ سراهای محلات بود که مدیریت شهری و شورایاران  صدمه دید و این مشکل هم باید زودتر حل شود.

او به ‌پروژه‌های توسعه محلات اشاره کرد و گفت: برای محله کوچک‌ شاید اهمیت یک سرویس بهداشتی در پارک کمتر از پل صدر نباشد.  اگر شهرداری به این پروژه‌ها توجه نکند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود و به جای توجه به پروژه‌های بزرگ مقیاسی که امکان اتمام آن وجود ندارد به این پروژه‌ها باید توجه کرد. اما بر اساس بازدیدهایی که داشتیم آنقدری که روی آن تبلیغ می‌شود عمل نشده است.

در پایان این مراسم از عملکرد شهرداران مناطق ۸ و ۲، معاون برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی، معاون برنامه ریزی معاون سازمان نوسازی شهر تهران، مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی، معاون برنامه ریزی منطقه ۱۲ و معاون فنی عمرانی منطقه ۱۹ تقدیر شد.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 5341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =