مشارکت شهرداری و انتشارت علمی و فرهنگی در تولید کتاب

شهر: تفاهم نامه مشارکت در تولید کتاب و سایر تولیدات فرهنگی بین مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران و انتشارات علمی و فرهنگی امضا شد.

به گزارش شهر، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به همتی که در دوره جدید در انتشارات علمی فرهنگی در پیش گرفته شد، گفت: این انتشارات با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از نهادهای مدنی کشور است که می تواند در کنار سایر اضلاعی که فرهنگ مردم را ترویج می کنند، در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش موثری داشته باشد.

او با بیان اینکه باید با یک نگاه نو درهای انتشارات علمی فرهنگی را به روی مردم گشود، افزود: اینکه مردم ببینند چه مفاخری در اینجا نوشتند، مطمئنا می تواند فرهنگ ساز و جریان ساز باشد.

محمدی ادامه داد: در شهرداری تهران نیز رویکرد مشابهی وجود دارد و نگاه این است که در مباحث مختلف مدیریتی تغییر ریل اتفاق بیفتد و به جای مباحثی مثل خودرو، ساختمان و خیابان، «انسان» محور تصمیم گیری باشد. بنابراین در این صورت علاوه بر اینکه دیدمان نسبت به سرمایه های زیستی شهر تغییر می کند، نگاهمان به فعالیت فرهنگی و اجتماعی نیز تغییر می کند و با این رویکرد، همکاری های اینچنینی که در حوزه فرهنگی رخ می دهد، همکاری برای احقاق حقوق شهروندی است تا شهروندان بتوانند از محتوا و ادبیاتی استفاده کنند که می تواند حق شهر را ایفا کند.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه باید محتوای فاخر را توسعه دهیم و مردم را با این ادبیات جدید آشنا کنیم، اضافه کرد: اداره شهر بر مبنای انسان به یک ادبیات جدید نیاز دارد و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت هایی مانند انتشارات علمی و فرهنگی به سمت این محتوا پیش برویم و با انعقاد تفاهم نامه با انتشارات علمی و فرهنگی  به یک سرمایه معنوی و انسانی متصل می شویم که می تواند به شهروندان خدماتی را ارائه کند و امیدواریم به یک قوام در این نوع همکاری ها برسیم.

به گزارش خبرنگار شهر، نادره رضایی، مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی در این آیین با بیان اینکه انتشارات علمی و فرهنگی با سابقه چندین ساله از ابتدا نیز به حوزه شهر به عنوان یکی از حوزه های مهم پرداخته و علاوه برحوزه کتاب در حوزه شهری و عکاسی در شهر نیز دغدغه داشته، گفت: در این سالها کارهای زیادی در این حوزه انجام شده که یکی از مهمترین آنها مجموعه کتابهایی در حوزه شهر است که طی یک تفاهم نامه با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تهیه شده است که البته تعداد قابل توجهی از آن در دوره مدیریت اخیر شهری اتفاق افتاد.

او با بیان اینکه متاخرترین همکاری مشترک نیز با مرکز ارتباطات شهرداری تهران است که امیدواریم تداوم داشته باشد و جامعه از این تعامل بهره ببرد، افزود: انتشارات علمی و فرهنگی  با این سابقه چندین ساله، علاوه بر وظایف خود در حوزه نشر، برای خود مسئولیت اجتماعی دیده که بر پایه آن پروژه ای ملی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کردیم و از طریق آگاهی بخشی به مردم به ویژه با هدف قرار دادن حوزه کودکان، شهروندان را تشویق به فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی کردیم.

رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه در ادامه به کارهای اثربخش بیشتری منجر شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 5344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =