ایجاد نخستین شهرک نوآوری پهنه جنوب در منطقه ۱۹

تفاهم نامه ساخت نخستین شهرک نوآوری جنوب پایتخت در محدوده منطقه ۱۹ منعقد شد.  

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار این منطقه گفت: تفاهم نامه احداث شهرک نوآوری با حضور قادری فر معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری منطقه ۱۹ و متولی موقوفه جراح تهرانی در محل ساختمان معاونت علمی ریاست جمهوری امضا و تبادل شد.
شهردار منطقه با اشاره به مطالعات و تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی شهرک نوآوری توسط دانشگاه صنعتی شریف افزود: این شهرک در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار احداث و در اختیار استارت آپ های صنعتی قرار می گیرد تا طرح ها و ایده های جدید صنعتی خود را طراحی و ارائه کنند.
به گفته توکلی شناسایی استارت آپ ها توسط بهره بردار شتاب دهنده معنا و با نظارت معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می گیرد و استارت آپ هایی که طرح ها و ایده های آن ها پذیرفته شود با حمایت این معاونت به مرحله تولید و عرضه می رسد.  
براساس این گزارش طرح احداث شهرک نوآوری از سوی شهرداری منطقه ۱۹ جهت بررسی و تسریع به کمیسیون ماده ۵ شهر تهران ارسال شد که پس از تصویب وارد فاز اجرایی می شود.
او طرح شهرک نوآوری را باعث رشد منطقه دانست و افزود: تعیین تکلیف اراضی بی دفاع شهری و موقوفه که بخش عظیمی از غرب منطقه را گرفته است، ایجاد زمینه حضور دانشجویان و نخبگان در محدوده این منطقه،  اشتغال زایی و فراهم آوردن فضای فکر و تبادل نظر برای علاقه مندان خلاق از جمله مزایای این طرح هستند.
براساس این گزارش طی این تفاهم نامه موقوفه به عنوان کارفرما، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مشاور طرح، شتاب‌دهنده معنا به عنوان بهره‌بردار و معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران به عنوان حامیان اجرای شهرک نوآوری معرفی شده اند.

۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =