تهران به فوت روزانه ۱۵۰ نفر نزدیک می شود

شهر: رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عملکرد ستاد ملی کرونا تا کنون جواب نداده است گفت:آمار فوتی ها در تهران به ۱۵۰ نفر در روز نزدیک شد و باید تعطیلی دستکم دو هفته ای در تهران اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران  پیش از آغاز جلسه روز یکشنبه - ۲۷ مهر- شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر در صدر اخبار دنیا موضوع کرونا  به صورت طوفانی عمل می کند. در برخی از کشورها صحبت از موج دوم کرونا است ولی درکشور ما صحبت از موج سوم است و متاسفانه وضع کرونا در کشور خوب نیست و عدد به ۳۰۰ فوتی نزدیک شده و افراد مبتلا نیز نزدیک به ۵ هزار نفر است.

او افزود: در تهران هم این عدد به ۱۵۰ فوتی در روز نزدیک می شود. به نظر می رسد اقدامات ویژه تری در این رابطه نسبت به آنچه که ستاد کرونا انجام می دهند باید انجام شود و به نظر می آید عملکرد کنونی  و برنامه ریزی های انجام شده با توجه به آمار مبتلایان و فوتی ها جواب نداده است‌.

هاشمی با تاکید بر این که باید به دنبال تعطیلی کامل  و هفته ای در تهران و کلان شهرها بود گفت: به نظر می رسد اگر این کار را نکنیم نتوانیم از پس این موج سوم بر بیاییم به  خصوص که در فصل پاییز هستیم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می شود و خود آلودگی هواتاثیر جدی بر ایمنی سالمندان و کودکان و حتی میانسالان دارد.

او با اشاره به این که تقویت بدن مهم ترین راه پیشگیری از کرونا است گفت: نداشتن استرس و تغذیه مناسب. باعث تقویت ایمنی می شود که متاسفانه  استرس و گرانی ها امکان تغذیه مناسب را از بسیاری از شهروندان گرفته است. متاسفانه مسولان سیاسی هم درگیری دارند و حرف امیدوار کننده ای از آنها به گوش نمی رسد و سران قوا هم به هم متلک پراکنی  می کنند؛ البته متلک پرانی بی خود.

او در خصوص راهکار کاهش الودگی هوا در فصل  پاییز گفت: ما در آبان ماه طرح ترافیک را تقویت می کنیم و  گاهی تا دم منازل هم طرح را اجرا می کنیم. اگر فعالیت ها تعطیل شود هم خود به خود مسافران حمل و نقل کاسته می شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 5413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =