احیای ۵ آرامستان تاریخی دولاب

طرح ساماندهی و احیای ۵ گورستان تاریخی در منطقه ۱۴، با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) و سازمان نوسازی شهر تهران کلید خورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، نشست بررسی ساماندهی و طراحی شهری و احیای مجموعه آرامستان های منطقه با حضور شهردار دارالمومنین و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا برگزار شد.

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی و احیای گورستان های منطقه۱۴، از مصوبات شورای شهر تهران است، گفت: ۵ آرامستان با مساحت۷.۵ هکتار  در محدوده محله دولاب تهران وجود دارد که  مدفن شخصیت هایی است که در عرصه های دینی و اجتماعی نقش بزرگی داشته اند، از این رو ساماندهی و طراحی این آرامستان ها بر اساس مصوبه شورای شهر و حمایت شهردار تهران آغاز شد.

خال در ادامه با  بیان اینکه آرامستان ها روح و فرهنگ ایران هستند و بازسازی و احیای این فضاهای تاریخی  که افرادتاثیرگذاری ازکشورهای یونان، لهستان، فرانسه دفن شده اند، ضروری دانست و  از این طرح می توان به عنوان پروژه ملی یاد کرد و گفت: نقشه فاز اول و دوم این طرح توسط سازمان تهیه شده و به زودی توسط سازمان نوسازی اجرایی می شود.

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه۱۴ نیز در این نشست با تشکر از سازمان بهشت زهرا(س) و نوسازی شهر تهران، احیای آرامستان های دولاب را سند مهم در صلح دینی و فرهنگی ملت ایران دانست و گفت: نوع دوستی از ویژگی های بارز جامعه ایرانی است، از این رو نگاه مثبت مدیریت شهری در حفظ باورها و حقوق شهروندی تمامی اقشار جامعه دلیلی واضح و آشکار بر فرهنگ همزیستی مردم ایران با سایر مردم و ادیان دنیاست.

مصطفی پور همچنین ارتقای سرانه های گردشگری آشنایی بیشتر مردم دارالمومنین و به تبع آن سایر شهروندان تهران با پتانسیل های تاریخی را گامی مهم در افزایش دانش تاریخی و فرهنگی و دینی نسبت به محیط زندگیشان دانست و افزود: این مهم حس تعلق خاطر شهروندان به جغرافیایی که در آن زندگی می کنند را به همراه دارد.

شهردار منطقه۱۴ در پایان ضمن اعلام آمادگی با مجریان طرح حفاظت و احیای آرامستان های دولاب اظهار امیدواری کرد: بتوانیم قدمهای موثری در راستای بهبود همه جانبه فضاهای بصری و محیط ارزشمند تاریخی با پیشینه مذهبی و اجتماعی در دل دارالمومنین برداریم.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 5427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =