بهره‌برداری از ورودی ایستگاه متروی نواب در خط ۷

ورودی ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در خط ۷ مترو، روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۹ جهت استفاده شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ایستگاه شهید نواب صفوی در تقاطع خطوط ۲ و ۷ یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو است. این ایستگاه در مجاورت بخش جنوبی تونل توحید، مراکز تجاری منطقه ۱۱ و در یکی از پرترددترین نقاط پایتخت قرار دارد.

موقعیت مکانی، ظرفیت مسافرپذیری و نیز ماهیت تقاطعی ایستگاه نواب باعث شده است این ایستگاه در عرصه خدمت رسانی ناوگان ریلی به مسافران تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد به گونه‌ای که به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد.

زیربنای ایستگاه شهید نواب صفوی بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع و عمق آن از سطح زمین ۴۸ متر است.

از تجهیزات ویژه‌ای که همزمان با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد، می‌توان به سامانه‌های تهویه تونلی و ایستگاهی، پست برق LPS ، تجهیزات مخابراتی و نیز سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

پیش از این ایستگاه شهید نواب صفوی به عنوان چهاردهمین ایستگاه خط ۷ متروی تهران، در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده بود اما شهروندان تنها از طریق سکوی خط ۲ به خط هفت مترو دسترسی داشتند. اکنون با بهره‌برداری آزمایشی از ورودی شرقی ایستگاه مذکور، تمام ظرفیت‌های این ایستگاه فعال شده و دسترسی به محدوده خیابان‌هایی همانند دامپزشکی، جیحون، رودکی و ... تسهیل می‌شود.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 5430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =