بوستان زندگی افتتاح می شود

شهر: بوستان زندگی در محله هرندی فردا صبح (دوشنبه ۲۸ مهر) افتتاح می شود.

علی محمد مختاری، رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران در این باره گشایش بوستان زندگی در منطقه ۱۲ به خبرنگار شهر گفت: بوستان زندگی با مساحت ۲۴ هکتار در محله شهید هرندی ساخته شده است . برای ساخت این فضای سبز، دیواری به مساحت دو کیلومتر پیرامون آن ساخته شده است. این بوستان دارای امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر رو باز و میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان است. همچنین در مجاورت این بوستان، سرای محله هرندی و مسجد قرار دارد و می تواند مورد استفاده مردم قرار گیرد.  

او افزود: در ساخت این بوستان ملاحظات زیست محیطی لحاظ شده است. همچنین آب دریاچه این بوستان دارای سیستم بازچرخان است و بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز آن توسط آب دریاچه تامین می شود و نیز فضای سبز این بوستان علاوه بر این که با سیستم آبیاری تحت فشار ، آبیاری می شوند. نوع پوشش گیاهی نیز سازگار با زیست محیطی است. این بوستان می تواند مامن و محل زندگی گونه هایی از پرندگان باشد و همچنین می تواند به اکولوژی و محیط زیست منطقه کمک کند.

مختاری ادامه داد: این بوستان یکی از بزرگترین بوستان های منطقه شوش است و محل ساخت آن در گذشته های دور یکی از گودهای محل بود و پیشتر به محل بروز ناهنجاری های اجتماعی و عرضه مواد توسط قاچاقچیان تبدیل شده بود که با ساخت این بوستان و بویژه ساخت دیوار پیرامونی این معضل در محل حل شده است و این فضا تبدیل به محیطی امن برای تفریح اهالی محل و ارتقای سطح زندگی شان و نیز افزایش سطح سلامت محل شده است.

رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران گفت: ارتقای امنیت اجتماعی منطقه و افزایش سطح سلامت و بهداشت محله هرندی یکی از اهداف ساخت این بوستان بوده است و این که بستر مناسبی برای توسعه کارآفرینی فراهم شود.

به گفته او، این بوستان فردا (دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹) با حضور مدیران شهری افتتاح می شود.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 5433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =