انتشار فراخوان جشنواره «خوبی، زیباست» با موضوع اخلاق شهروندی

نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» به منظور ارتقای فرهنگ شهروندی و به تصویر کشیدن ایده‌های شهروندان با مصادیق اخلاق شهروندی، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش شهر، مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نهادینه کردن تجلی اخلاق شهروندی و احترام به حقوق دیگران و بهبود فرهنگ شهروندی از جمله نوع‌دوستی، مهربانی، قانون مداری، همسایه‌داری، صله رحم، حمایت از مظلوم، احسان و کرم، امید به آینده و شادابی و نشاط را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، از تلاقی برگزاری این جشنواره با ایام ولادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و روز اخلاق و مهرورزی خبر داد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت محمد(ص) خلق نیکوی آن حضرت بود و آنچه انبیای الهی مدام به آن توجه می‌کردند ارتقای اخلاق برای جامعه بوده است.

خسروی بروجنی اضافه کرد: جشنواره «خوبی، زیباست» در سه رشته کلیپ، استوری‌موشن و عکس‌نوشته در بخش‌های آزاد و کانون‌های تولید محتوا با همکاری مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. در این جشنواره عموم شهروندان و همچنین اعضای کانون‌ها می‌توانند آثار خود را با موضوعات توکل، صبر و بردباری، وظیفه‌شناسی، صداقت، امانت‌داری، مهرورزی، مشورت، حیا و پاک‌دامنی، فروتنی، وفای به عهد، حسن خلق، بخشش و سخاوتمندی، مشارکت و همکاری، مدارا و مراعات، انصاف و گذشت، خردورزی، حفظ آبروی دیگران، صله رحم و احترام به والدین تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق شاخصه‌های ارزیابی جشنواره را خلاقیت در تولید آثار، انتقال مفهوم و کیفیت تولیدات برشمرد و گفت: در هر رشته از بخش‌های جشنواره، سه نفر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره که همزمان با میلاد پیامبر مهربانی‌ها برگزار می‌شود، جوایز نقدی تا ۷ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا می‌شود. آثار برگزیده جشنواره با هشتگ‌های #خوبی_زیباست، #روز_اخلاق_و_مهرورزی و #میلاد_پیامبر_اسلام در فضای مجازی منتشر خواهد شد. 

مهلت ارسال آثار تا ۸ آبان مصادف با آغاز هفته وحدت است؛ می‌توانید آثار خود را همراه با ذکر مشخصات در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ بفرستید. دبیرخانه نخستین جشنواره «خوبی، زیباست» در فرهنگ‌سرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار قرار دارد و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سؤالات مخاطبان است.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 5435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =