۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 5448
اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تا پایان سال

شهر: با حکم شهردار تهران فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به‌زودی آغاز خواهد شد و در کنار این اقدام، اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ هم از سوی شهرداری تهران تا پایان امسال به شورای شهر ارائه می‌شود.

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره ارائه متمم و یا اصلاحیه بودجه از سوی شهرداری به شورای شهر بیان کرد: بر اساس آن چیزی که وظیفه است، شهرداری تهران باید بودجه سال ۱۴۰۰ را تا آخر دی ۱۳۹۹ به شورای شهر ارائه کند و بنابراین فرآیند تدوین بودجه در همین هفته با دستورالعملی که شهردار تهران ابلاغ خواهد کرد، آغاز می‌شود.
او با بیان اینکه در این شرایط که فرآیند تدوین بودجه سال آینده با مشارکت صاحب‌نظران بیرون و داخل شهرداری تهیه خواهد شد گفت امسال نیازی به متمم بودجه نیست، اما در پایان سال اصلاحیه بودجه خواهیم داشت، همان‌طور که مشخص است فرق معناداری میان متمم و اصلاحیه وجود دارد و برای پایان سال یک اصلاحیه بودجه از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد.
معاون شهردار تهران درباره جزییات اصلاحیه بودجه توضیح داد: اصلاحیه بیشتر درباره ردیف‌های هزینه‌ای در بودجه است که بیش از آن چیزی که مصوب شده، افزایش پیداکرده است. مثلاً در هزینه پرسنلی این اتفاق رخ‌داده است؛ به این دلیل که دولت حقوق پایه را افزایش داد و بنابراین شهرداری بیشتر از آن چیزی که شورای شهر در بودجه مصوب کرده به دلیل مصوبه دولت، پرداخت صورت گرفته است. یا درجاهایی درآمدهایی حاصل نشده است درواقع این موارد کار حسابداری و بودجه‌ای است که در قالب اصلاحیه می‌گنجد و به شورای شهر برای تصویب ارائه خواهد شد.
مظاهریان درباره بسته دوم محرک اقتصادی هم گفت: هدف شهرداری از تدوین و ارائه این‌گونه لایحه‌ها این است که تحرک‌بخش اقتصادی شهر را افزایش دهد، به همین منظور یک لایحه باهدف ایجاد گشایش‌هایی در بخش شهرسازی در حال تدوین است و به‌زودی به شورای شهر ارائه می‌شود.
خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 5448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =