ورودی جدید ایستگاه مترو نواب صفوی در خط ۷ افتتاح شد

شهر: ایستگاه تقاطعی مترو نواب صفوی دارای دو ورودی در خط ۲ و ۷ است. ورودی ایستگاه نواب صفوی واقع در خط ۷ جزو عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران است چرا که خط ۷ از زیر خط ۲ مترو عبور می‌کند.

به گزارش شهر، دوشنبه صبح -۲۸ مهر ۱۳۹۹- ورودی ایستگاه نواب صفوی واقع در خط ۷ مترو تهران با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران به بهره برداری رسمی رسید.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی واقع در خط ۷ مترو، بیان کرد: ایستگاه شهید نواب صفوی یک ایستگاه تقاطعی در خطوط ۲ و ۷ است. ورودی دیگر این ایستگاه در خط ۲، خرداد ۱۳۹۷ راه اندازی شد.

او در ادامه افزود: امروز ورودی مستقل دیگر این ایستگاه با سالن فروش بلیت و سیستم‌های تجهیزاتی شامل بخش تهویه، اطفای حریق، مخابراتی، ۱۰ دستگاه پله برقی و... وارد مدار بهره برداری می‌شود. برای ساخت ایستگاه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع،  حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هاشمی ضمن اشاره به عبور خط ۷ از زیر خط ۲ مترو، گفت: ایستگاه نواب صفوی جزو عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران به شمار می‌رود. خط ۷ دارای عمق ۴۷ متری است. این ایستگاه در خیابان آذربایجان در مجاورت با بزرگراه شهید نواب صفوی و فضاهای تجاری در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به قرارگیری این ایستگاه در یک محدوده تجاری، توضیح داد: با افتتاح این ورودی جدید در خط ۷، دسترسی شهروندان نسبت به مترو تسهیل‌تر می‌شود. تجربه نشان می‌دهد که در مناطق تجاری، افتتاح ورودی‌های جدید سبب افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران می‌شود. این ایستگاه برای استفاده ۵۰ هزار نفر به صورت روزانه طراحی شده است.

به گفته هاشمی؛ دسترسی شهروندان در گذشته از سکوی جنوبی ورودی خط ۲ بود اما درحال حاضر مسافران برای ورود به خط ۷ به صورت مستقیم از این ورودی جدید استفاده می‌کنند.

او درباره ساخت تعدادی از تجهیزات مترو توسط شرکت‌های داخل کشور، بیان کرد: باتوجه به حمایت از تولیدات داخل، تعدادی از تجهیزات این ورودی و ایستگاه‌هایی که قرار است در آینده افتتاح شوند، ساخت داخل است. برای مثال فن‌های ایستگاهی و میان تونلی در این ایستگاه ساخت داخل هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توسعه شهر و عقب ماندگی سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: توسعه شهر و عدم حمایت دولت سبب عقب ماندن برنامه‌های توسعه‌ای حمل و نقل عمومی شده که نتیجه آن وارد شدن لطمه به شهروندان است.

او در ادامه توضیح داد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت باید حمایت پررنگی از توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها داشته باشد. براساس قانون پنج ساله ششم، دولت باید دو هزار دستگاه واگن تا پایان سال ۱۴۰۰ به کلانشهرها تخصیص دهد. هزار و ۵۰ دستگاه واگن سهم مترو تهران است که قطعاً تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق نخواهد شد. از سال ۱۳۸۹ تاکنون، یک دستگاه اتوبوس از طریق دولت برای کلانشهرها به خصوص پایتخت تأمین نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۴۰ کیلومتر شبکه مترو در تهران ساخته شده که معادل همین میزان باید در برنامه ساخت برای آینده قرار گیرد. همچنان بسیاری از نقاط پر ترافیک تهران از شبکه مترو بی بهره مانده‌اند. باید چهار خط جدید در شهر تهران ساخته شود که ساخت این خطوط هزینه بسیاری دربر دارد. اگر حمایت دولت‌ها در آینده  نسبت به حمل و نقل عمومی ضعیف باشد، تکمیل چهار خط جدید مترو بیشتر از زمان تعیین شده یعنی سال ۱۴۲۰ زمان خواهد برد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 5464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =