ارسال برآورد ریالی خسارت کرونا به کلانشهرها به وزارت کشور

شهر: برآورد ریالی میزان آسیب و خسارتی که کرونا به کلانشهرها وارد کرده از سوی مجمع کلانشهرهای ایران جمع‌بندی و برای ارایه به ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارت کشور ارسال شده است. 

کمال مرادی، دبیر مجمع کلانشهرهای ایران در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شهرهای ایران در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و در این راه هزینه‌های زیادی را متحمل شدند، توضیح داد: مجمع کلانشهرهای ایران برآورد ریالی از آسیب‌ها و خسارت‌های کرونا به کلانشهرها انجام داده و قرار است بعد از نشست مجمع با معاون اول رئیس جمهوری که احتمالا در یکی دوهفته آینده برگزار می‌شود، ارایه شود.

او ادامه داد: پس از جمع بندی نهایی، برآوردی که آسیب‌ها و خسارت مالی به شهرها وارد شده به وزارت کشور ارسال شده است و پس از نشست به معاون اول رئیس جمهوری مقرر شده که لیست آسیب‌ها و رقم آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود. در این ستاد قاعدتا درباره جبران خسارت‌ها و اینکه دولت تا چه میزان می‌تواند به کلانشهرها کمک کند بحث و بررسی می‌شود.

دبیر مجمع کلانشهرهای ایران، ۹ کلانشهر ایران را جز متضررترین شهرها در مواجه با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: به طور قطع کلانشهرهای تهران، مشهد و کرج در رتبه نخست کلانشهرهایی هستند که بیشترین آسیب و زیان را از ویروس کرونا دیده‌اند. درواقع شهرهای بالای بیش از یک میلیون جمعیت در معرض آسیب بیشتری قرار گرفتند.

مرادی با اشاره به کمک‌های دولت به شهرداری‌ها هم گفت: حداقل در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار مصوبه تهاتر بدهی‌های دولت و شهرداری به سرانجام رسید و با پیگیری‌های مجمع کلانشهرهای ایران دولت بدهی‌های بانکی شهرداری را با بدهی‌های خود به این نهاد تهاتر کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 5469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =