تاثیرگذاری مثبت ۲۴ هکتار فضای سبز بر زندگی اهالی هرندی

شهر: شهردار تهران اظهار امیدواری کرد با راه اندازی بوستان زندگی که ۲۴ هکتار وسعت دارد و از تلفیق سه بوستان کوچک شکل گرفته، کیفیت زندگی اهالی محله هرندی شکل بهتری بگیرد.

به گزارش شهر پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم آیین افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی گفت: در یکی از تاریخی ترین محلات تهران قرار داریم و در بین دو دروازه تاریخی تهران دروازه غار و دروازه عبدالعظیم هستیم. در کتاب مرحوم جعفر شهری آمده است که وقتی به تهران  حمله می شد  می دیدند کسی در شهر نیست و ساکنان در حفره ها و غارها پناه می گرفتند و غارهایی بوده است که در تاریخ قید شده است.

او افزود:  یکی از سیاست هایی که در این دوره تعقیب شد افزایش سرانه فضای سبز در داخل محدوده شهر بود که تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی مردم می گذارد.  البته برای این که یک نهالی در بوستان  کاشته شود و رشد کند زحمات زیادی کشیده می شود و با این همه ساخت فضای سبز  در داخل محدوده شهر تاثیر بیشتری به خصوص در کیفیت هوای شهر و  روی زندگی مردم تاثیر دارد،  هر چند ساخت فضای سبز دشواری های زیادی دارد.

حناچی ادامه داد: معمولا همه کلانشهرها با این عارضه مواجه هستند که قیمت زمین در شهر به دلیل افزایش جمعیت بالا می رود و سرانه فضای سبز در محلات مرکزی کاهش می یابد و مردم در شرایطی که زندگی می کنند که نیازمند فضای سبز بزرگ و باز برای گذران زندگی هستند. اما مکانی که امروز در آن حضور داریم و نتیجه حضور و زحمات همکارانم در سازمان زیباسازی است، از تلفیق سه پارک شکل یافته و به پارکی با مساحت ۲۴ هکتار تبدیل شده است که محل قابل قبولی در مناطق جنوبی تهران است و امیدوارم روی کیفیت زندگی هم تاثیر بگذارد.

شهردار تهران درباره آلودگی هوای تهران گفت:  تا ۲۴ مهر ۱۵ روز هوای پاک داشتیم و ۱۵۲ قابل قبول ۴۳ روز ناسالم برای گروه های حساس و دو روز ناسالم. از مشکلات ما این است که جمعه غروب میزان ذرات معلق تهران به شدت افزایش می یابد و این قابل قبول نیست. قطعا خودروهای سنگین در سطح شهر که استاندارد نیستند و فعالیت کارخانه های آلاینده در اطراف تهران هم در این قضیه مقصرند که در وضعیت وارونگی هوا به شکل حادی خود را نشان می دهد و شرایط کرونایی هم به افزایش آن کمک می کند.

حناچی در ادامه گفت: در حال حاضر در محدوده قانونی شهر پارک های زیادی افتتاح شده که ثقل آن در جنوب شهر بیشتر است .در منطقه ۱۴ هم پارک های زیادی افتتاح می شود. به زودی پارک های حکیم، اخوان و چهار باغ و گل ها افتتاح خواهد شد . با این کار سرانه فضای سبز افزایش می یابد اما می دانیم که همه اینها کافی نیستند باوجود این که لازم است .

او با بیان این که تجربه نشان داده است زمانی در کارها  موفق می شویم که مردم همراه باشند افزود:  در عزاداری های محرم به دلیل شرایط کرونایی حضور مردم در هیات های قدیمی کمتر بود و باوجود همه تلاش ها نتوانستیم جای مردم را پر کنیم این نشان می دهد هر جا مردم را داشته باشیم می توانیم جریانی به وجود بیاوریم که با هیچ دستگاه دولتی  نمی توان انجام داد. در افزایش سرانه فضای سبز هم نیاز به این نگاه داریم که خود را نشان می دهد.

او در پایان گفت: امیدوارم افتتاح این فضاها در مناطق جنوبی تهران تاثیر مستقیمی در کیفیت زندگی مردم داشته باشد و در عارضه های اجتماعی که ریشه در فقر دارد، توانمندی سازی ها ادامه یابد. ما وظیفه خود می دانیم این هدف را دنبال کنیم.

گزارش تصویری بوستان زندگی را اینجا ببینید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 5473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =