طرح تفصیلی و غفلت از نگاه توسعه ری

شهر: تغییر اطلاعاتی که مبنای تصمیم گیری برای تصویب طرح تفصیلی هستند و پویایی شهر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی را بیشتر می کند. بازنگری و تجدید نظری که در منطقه ۲۰ می تواند برای حل مسائل شهری و نگاه توسعه ای به «ری»، راهگشا باشد.

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ درباره بازنگری در طرح تفصیلی به شهر گفت: نکته مهم در بحث طرح تفصیلی عمر زمانی آن است. بعد از طی یک عمر زمانی باید مطالعات جدید انجام و با توجه به شرایط موجود بازنگری در طرح تفصیلی انجام شود. کارهای مطالعاتی که برای ابلاغ طرح تفصیلی انجام شده در بازه زمانی طولانی صورت گرفته و با توجه به این که در این زمان شهر پویایی خود را داشته و ثابت نشده بود بسیاری از اطلاعات از جمله بارگذاری ها، سرانه های مورد نیاز و کاربری های وضع موجود که مبنای تصمیم گیری برای تصویب طرح تفصیلی است به مرور زمان تغییر کرده بود.

او در ادامه افزود: طولانی شدن پروسه مطالعاتی طرح تفصیلی سبب شد که اطلاعات مورد نیاز تصمیم گیران در بحث تهیه طرح مبنای درستی نداشته باشد و در نهایت در زمان ابلاغ مغایرت های زیادی به وجود بیاید که این مغایرت ها باعث شد که دائما دستورالعمل های پیوست طرح تفصیلی صادر شود که در یک مقطع حجم این دستورالعمل ها بیشتر از خود طرح تفصیلی شد. در صورتی که طرح تفصیلی باید به گونه ای شفاف باشد که با کمترین سواد و کمترین رجوع بتوان برداشت از وضع موجود را انجام داد.

افشار با بیان اینکه منطقه ۲۰ نیز از این قضیه مستثنی نبود، ادامه داد: غفلت از نگاه توسعه ای به «ری» در طرح تفصیلی منطقه ۲۰ سبب شده است که بازنگری در این منطقه بیشتر از سایر مناطق احساس شود. اگر بازنگری و تجدید نظر در اسرع وقت انجام شود می تواند برای حل مسائل شهری و به نوعی نگاه توسعه ای به ری، راهگشا باشد.

خبرنگار: علی سی پی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 5483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =