فرهنگسازی دوچرخه سواری در منطقه ۱۳

در راستای فرهنگسازی دوچرخه سواری بین شهروندان و همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، طرح آموزشی ویژه ۴ هزار نفر از سربازان و کادر نیروی هوایی توسط اداره آموزش های شهروندی منطقه۱۳ در پادگان شهید قدس آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه گفت: در راستای تدابیر شهردار تهران در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، شهرداری منطقه ضمن اولویت قرار دادن این مهم، برنامه ها و طرح هایی را برای  تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک در سال جاری به اجرا گذاشت.
او ایجاد و توسعه مسیرهای دوچرخه  در معابر اصلی و بزرگراه ها، افتتاح ساختمان های دوستدار دوچرخه و تشویق مدیران و کارکنان به استفاده از دوچرخه، برگزاری پویش سه شنبه های بدون خودرو و دعوت از اقشار مختلف برای پیوستن به این پویش و برگزاری مسابقات ورزشی دوچرخه سواری و ... از جمله اقدامات منطقه در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برشمرد.
شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح آموزشی و فرهنگسازی  دوچرخه سواری  در منطقه ۱۳ به عنوان یکی از برنامه های اصلی منطقه در شش ماهه دوم سال اظهار داشت : اولین دوره از طرح آموزش دوچرخه سواری، با حضور معاون امور اجتماعی  و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳، فرمانده نیروی هوایی پادگان شهید قدس، اعضای هیئت دوچرخه سواری شرق تهران و دیگر مسئولین برگزار شد.
او افزود: این طرح، با آموزش ۳۰۰ نفر از سربازان پادگان شهید قدس آغاز شد و به صورت مستمر و تا آموزش کامل سربازان و کادرنیروی هوایی این پادگان و خانواده های آنان ادامه می یابد.
رحمان زاده بیان کرد : طی این دوره آموزشی، ضمن برشمردن مزایای دوچرخه سواری، از دوچرخه به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل پاک نامبرده شد که در روزهایی کرونا می تواند به حفظ سلامت شهروندان کمک کند.
رحمان زاده خاطر نشان کرد: در این دوره، ضمن  تشویق و ترغیب سربازان به استفاده از دوچرخه در مسیر های ایمن و پیش بینی شده، اصول و آموزش مقدماتی دوچرخه سواری نیز تشریح  شد.
گفتنی است، در ادامه اقدامات منطقه برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، صبح امروز، شهردار منطقه  به همراه مدیران با استفاده از دوچرخه ، محدوده ناحیه را بازدید و مسائل نگهداشت شهر را رصد کردند.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 5496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =