تور مجازی کاخ گلستان در روز سازمان ملل برگزار می شود

شهر: رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره برگزاری تور مجازی کاخ گلستان در روز جهانی سازمان ملل، هفتمین جشنواره جایزه تهران، آخرین وضعیت سامانه گردشگری شهر تهران و تدوین فهرست آثار تمدنی موزه ها توضیحاتی ارائه کرد.

مهرشاد کاظمی، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با شهر با اشاره به اینکه کاخ گلستان در تهران به عنوان عمارتی که ثبت جهانی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع از شهریور ماه مذاکراتی با مدیران این کاخ برای انجام تور مجازی انجام شد و قرار بود در هفته تهران این تور انجام شود ولی به دلیل افزایش شیوع کرونا انجام نشد و طبق برنامه ریزی جدید قرار است که در روز جهانی سازمان ملل و روز جهانی اطلاعات ( ۲۴ اکتبر، ۳ آبان) این کار انجام شود. در این تور شرح همه قسمتهای کاخ گلستان برای علاقمندان به صورت مجازی انجام می شود.

او همچنین به جشنواره جایزه تهران اشاره کرد و افزود: فراخوان جشنواره جایزه تهران در هفته تهران انجام شد و هفتمین دوره آن در موضوعات فرهنگی، اجتماعی ، هنری، تاریخی، محیط زیست و میراث فرهنگی برگزار می شود که در آن به کاملترین و پژوهشی ترین اثرها در رشته های کتاب ، پایان نامه، فیلم، عکس، تئاتر، پیشکسوت و فعال محیط زیست و میراث فرهنگی جوایزی اهدا می شود.

به گفته کاظمی علاقمندان تا ۱۰ آذر ۱۳۹۹ برای ارسال آثار فرصت دارند و مراسم جایزه تهران هفته آخر آذر همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

رییس ستاد گردشگری شهر تهران در بخش دیگری از این گفتگو به آخرین وضعیت سامانه جامع هوشمند گردشگری شهر تهران اشاره کرد و گفت:  در رابطه با این سامانه در دو قسمت قالب بندی و محتوایی در حال کار هستیم که نقاط تاریخی، طبیعی و مذهبی تهران برای معرفی در این سامانه قرار داده می شود.

او بیان اینکه با ظرفیت ۷۰ درصد رونمایی این سامانه را شروع می کنیم تا در اختیار گردشگران و تهران پژوهان قرار بگیرد، ادامه داد: سعی می کنیم یک فاز از این سامانه را در آذر راه اندازی و فاز دوم آن را در بهمن تکمیل کنیم.

کاظمی در پایان با بیان اینکه تدوین فهرست آثار تمدنی تهران در موزه ها در مناطق مختلف تهران از دیگر اقداماتی است که آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ به نتیجه نهایی می رسد، یادآور شد: با همکاری کتابخانه ملی تهیه فهرست آثار تمدنی که در موزه های مختلف وجود دارد در حال جمع آوری است؛ مطالعات این کار انجام شده و به صورت کتاب در اوایل سال آینده ارائه می شود.

خبرنگار: علی سی پی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 5520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =