ملخ‌ها به شهر تهران نرسیدند

شهر: هجوم ملخ‌ها به جنوب شرق استان تهران از جمله شهرستان‌های ورامین و پاکدشت درحالی است که مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران بر این موضوع تاکید دارد که ملخ‌ها به شهر تهران نرسیدند و هجوم آن‌ها به جنوب شرق استان تهران هم اتفاقی است که هر سال رخ می‌دهد.

اصغر عطایی، درباره جزئیات این خبر به شهر گفت: حمله ملخ‌ها در شهر تهران نبوده و هیچ گزارشی از هجوم ملخ به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مطرح نشده و اظهار نظر کارشناسان هم حکایت از آن دارد که هجوم ملخ در پاکدشت و ورامین رخ داده است. 

او با تاکید بر این موضوع که هیچ دسته‌ای از ملخ به شهر تهران نرسیده است، افزود: ظاهرا این ملخ‌ها در جنوب شرق استان تهران، محلی هستند و هر سال هم رخ می‌دهند؛ شهر تهران را درگیر نکرده است و در همان مناطق نیز کنترل می شود. بنابر نظر کارشناسان، این نوع از ملخ‌های محلی در این منطقه آسیبی نداشته و تعداد آن ها هم محدود است. با این حال درباره اینکه علت هجوم آن‌ها چیست، سازمان‌های مرتبط مانند محیط‌زیست باید نظر دهند.

به گزارش شهر، منصور درجاتی رئیس مدیریت بحران استان تهران هم، با اعلام آماده‌باش برای مقابله با ملخ‌ها، درباره هجوم آن‌ها به جنوب شرق استان تهران اعلام کرد: هجوم ملخ‌ها یک امر فصلی و اجتناب ناپذیر است. سال گذشته استان تهران در خصوص مقابله با هجوم ملخ‌ها موفق عمل کرد به طوری که در کشور جزء استان‌های موفق بود. سال گذشته هشت نوع ملخ شناسایی شد که خوشبختانه هیچ کدام از نوع صحرایی نبودند اما امسال هجوم ملخ‌ها زودتر از سال گذشته آغاز شد. سال ۹۸، هجوم آن‌ها از اواخر خرداد ماه بود، اما امسال از فروردین این مساله شروع شد. قبل از هجوم ملخ‌ها هم هجوم پروانه‌ها رخ داد که برنامه‌های سال گذشته امسال هم عملیاتی می‌شود.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =