۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 5530

مظاهریان مطرح کرد

دورکاری واقعی به فرهنگ سازی و امکانات نیاز دارد

اجرای آزمایشی دورکاری برای یک منطقه، دو سازمان و یک معاونت
دورکاری واقعی به فرهنگ سازی و امکانات نیاز دارد

شهر: معاون شهردار تهران می‌گوید: بخشی از دورکاری که در ادارات ایران و حتی در جهان رخ داد به دلیل شیوع کرونا بود که آسیب پذیری را در برابر این ویروس کاهش داد اما دورکاری واقعی به فرهنگ سازی و امکانات نیاز دارد.

حامد مظاهریان، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره تداوم دورکاری کارکنان شهرداری گفت: شهرداری تهران هم تابع دولت است و هم از اختیارات خود به موجب قانون شهرداری‌ها استفاده می‌کند به طوری که هم اکنون حدود ۳۰ درصد نیروها در حال دورکاری هستند و متناسب با شرایطی که رخ می‌دهد این میزان می‌تواند گسترش پیدا کند.

او با بیان اینکه در جهان حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد کارکنان دورکار هستند، افزود: قاعدتا بخشی از دورکاری که در ادارات ایران و حتی در جهان رخ داد ناشی از  کرونا بود و آسیب پذیری را کاهش داهد اما دورکاری واقعی به فرهنگ سازی و امکانات نیاز دارد. شهرداری تهران هم برنامه‌ای در این جهت برای یک منطقه، یک معاونت و دو سازمان تدوین کرد که از اول مهر آغاز شده تا آخر سال ادامه دارد درواقع دورکاری واقعی است و مبتنی بر استانداردهای جهانی است.

مظاهریان این را هم گفت که؛ اگر  نتایج این طرح مثبت بود می‌تواند به سایر مناطق، سازمان ها و شرکت‌ها گسترش پیدا کند منتظر نتایج آن هستیم.

پیشتر شهرداری تهران در چند دستورالعمل مجوز دورکاری برخی از کارکنان این نهاد را ابلاغ کرده بود.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 5530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =