آغاز مرحله دوم طرح غربالگری سلامت روان

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: مرحله دوم طرح غربالگری سلامت روان کارکنان شهرداری تهران مبتلا به بیماری کورونا همزمان با موج جدید این بیماری آغاز شده است

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم،  حمید چوبینه با اشاره به آخرین اقدامات شرکت شهر سالم برای ارائه خدمات در دوران پیک سوم شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور خدمات تیم‌های بهداشتی و درمانی و اورژانس به طور مستمر ادامه داشته است، با این حال با پیش‌بینی اوج‌گیری شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در پاییز تمهیداتی را برای آمادگی هر چه بیشتر اندیشیدیم و نخستین اقدام خریداری تجهیزات و امکات مورد نیاز تیم‌های بهداشتی و درمانی بود تا در شرایط خطیر دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد مراجعات به درمانگاه‌ها و تعداد تماس‌ها با سامانه ۱۸۴۲ و اعزام تیم‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی در ماه اخیر افزایش محسوسی داشته است، ادامه داد: ما موظفیم علاوه بر پاسخ به تقاضاهای درمانی، پیگیر درمان مبتلایان به کرونا در خانواده بزرگ شهرداری تهران نیز باشیم. برای ارائه خدمات تخصصی‌تر مقرر شد در همه درمانگاه‌های ۱۹ گانه شرکت شهر سالم در سطح تهران یک پزشک متخصص عفونی در ساعاتی از روز حضور داشته باشد.

 چوبینه بیان کرد: با توجه به افزایش ابتلای کارکنان شهرداری تهران به ویروس کرونا خدمات ما به بیماران به ویژه آن‌هایی که در قرنطینه خانگی هستند نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. تیم اورژانس شرکت شهر سالم با ۴۲ نفر پرسنل متخصص و ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به صورت تلفنی و حضوری به این عزیزان مشاوره و خدمات درمانی ارائه می‌دهند. همچنین برای حفظ سلامت بیماران کرونایی، مرحله دوم طرح غربالگری سلامت روان کارکنان شهرداری تهران مبتلا به کرونا همزمان با موج جدید آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم  یادآور شد: با توجه به اهمیت روزافزون مسئله سلامت روان در بحران کرونا، مقرر شد که بخش سلامت روان به طرح پایش سلامت و همچنین غربالگری کرونای کارکنان شهرداری افزوده شود.

۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 5534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =