شلوغی ناوگان حمل و نقل تابع فعالیت در شهر است

شهر: سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد رسمی شورای شهر برای تهران دو هفته تعطیلی کامل است، گفت: زمانی که فعالیت ها در جامعه جریان دارد، بار آن روی حمل و نقل است و نباید انتظار داشته باشیم ناوگان حمل و نقل عمومی خلوت باشد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره وضع پایتخت در مقابله با کرونا و افزایش روزانه آمار مبتلایان گفت: پیشنهاد شورای شهر تهران برای تعطیلی دو هفته ای است . وضعیت پایتخت با آمار ارائه شده نگران کننده است. رئیس شورای شهر در این باره مصاحبه کرده و پیشنهاد شورا را اعلام کرده و سخنگوی شورا نیز در مصاحبه و توئیت مواضع رسمی شورای شهر تهران را اعلام کرده، این موارد مواضع رسمی شورای شهر است که انتظار داشته ایم مورد توجه قرار گیرد اما متأسفانه ندیده ایم که توجهی شود.

اعطا گفت: سیر صعودی آمار کرونا سیر نگران کننده است. نگرانی های اقتصادی و معیشتی (دولت برای تعطیلی) قابل درک است اما در حال حاضر با توجه به موضوع کرونا مشاغل و کسب و کارها وضعیت خوبی ندارند و در حقیقت در شرایط کنونی دو نگرانی وجود دارد که یکی بحث سلامت است و موضوع دیگر معیشت که حداقل بهتر است در حوزه سلامت اقدام درست (تعطیلی) انجام شود و مردم بتوانند حداقل با یک اطمینان نسبی بعد از کاهش آمار مبتلایان کرونا به کسب و کار بازگردند. ما همچنان بر پیشنهاد دو هفته تعطیلی کامل تهران تأکید داریم.

او درباره اظهارات روز گذشته وزیر بهداشت در مورد کمبود اتوبوس در تهران و همچنین استفاده نکردن مردم از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی که منجر به افزایش آمار شده است، گفت: متأسفانه صحبت های آقای نمکی را نخوانده ام و نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم اما به طور کلی حمل و نقل عمومی تابع سایر فعالیت هاست. زمانی که فعالیت ها در جامعه جریان دارد، بار آن روی حمل و نقل است و این طور نیست که شهر فعال باشد و انتظار داشته باشیم ناوگان حمل و نقل عمومی خلوت باشد.

او ادامه داد: مشکل کمبود ناوگان  نیز وجود دارد و چیزی نیست که در کوتاه مدت حل شود. چه در بحث اتوبوس و چه در بحث ریلی این مشکل وجود دارد و باید این واقعیت را پذیرفت. ازدحام در حمل و نقل عمومی تا زمانی که فعالیت ها با این شدت جاری است وجود دارد. البته در مورد ماسک باید ضوابط جدی تری اعمال شود که این مورد قابل قبول است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت  که برای بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا به آذربایجان غربی سفر کرده است، روز گذشته در سی و سومین جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا در بخشی از سخنان خود گفت:  کدام یک از اتوبوس‌های ما منطبق با اصول پروتکل‌های بهداشتی است. در تهران اعلام کرده‌ایم که داخل شهر منبع توسعه ویروس است که با جهش‌هایی که ویروس پیدا کرده، قدرت سرایتش ۱۰ برابر شده است. گفتند تا پایان اردیبهشت اتوبوس اضافه می‌شود، اما یک اتوبوس هم اضافه نشد.

نمکی ادامه داد: اعلام شد که هرکس ماسک نزند، جریمه می‌شود. من در سه چهار روز قبل در خیابان تماشا کردم که ۴۰ درصد از افرادی که در اتوبس بودند ماسک نزدند، آیا می‌توان به این صورت عفونت جمع کرد؟ 

خبرنگار: سمیرا امیرچخماخی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 5546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =